خبرگزاری کار ایران

تاجگردون در غرفه ایلنا:

ترامپ می‌تواند در عالم سیاست پدیده باشد

نماینده مردم گچساران در مجلس دهم گفت: ترامپ نشان داده بود که می‌تواند پدیده‌ای در عالم سیاست شود و خلاف افکار عمومی در بسیاری از نقاط جهان، مردم آمریکا او را برگزیدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، غلامرضا تاجگردون با حضور در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از غرفه ایلنا بازدید کرد.

تاجگردون در جمع اعضای تحریریه در مورد انتخابات آمریکا و انتخاب ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رییس جمهور آمریکا و تاثیر آن در برجام، توضیح‌هایی ارائه کرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در این رابطه گفت: ترامپ نشان داده بود که می‌تواند پدیده‌ای در عالم سیاست شود و برخلاف افکار عمومی در بسیاری از نقاط جهان، مردم آمریکا او را برگزیدند.

او گفت: باید توجه کنیم که انتخاب ترامپ بیش از آن‌که علامتی به داخل آمریکا باشد، نشانه‌ای است به خارج از مرزهای ایالات متحده. از طرفی با وجود اینکه اروپا و آمریکا همسویی معناداری داشتند، امروز به نظر می‌رسد این همسویی  آن‌چنان پایدار نبوده، مگر این‌که اروپاییان تغییر روش دهند. این انتخابات نشان داد که برخلاف آن‌چه گفته می‌شود ملت آمریکا نیز اشتباه می‌کنند و آنها آن‌چنان با رفتار اعتدالی دولت آمریکا همراه نبودند و انتخاب ترامپ نشان داد این رفتار برای ملت آمریکا میمون نبوده است.

کد خبر : ۴۲۷۲۵۰