خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار با قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه:

ما با قدرت به حمایت خود از سوریه ادامه می‌دهیم

قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه و هیئت همراه با دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیر عبداللهیان در ابتدای این دیدار ضمن تقدیر از مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ سوریه در مقابل  تهاجم گروه های تروریستی، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در حمایت از سوریه به درستی اتخاذ شد و مقام معظم رهبری از ابتدای بحران سوریه به خوبی اهداف مداخله گران خارجی و بحران آفرینان منطقه ای و فرا منطقه ای را گوشزد کردند.

دستیار ویژه رییس مجلس  در  امور بین الملل، تصریح کرد: ما با قدرت  به حمایت  خود از سوریه  در  مقابله با تروریسم و کمک به تحقق راه حل  سیاسی ادامه خواهیم داد.

وی افزود:  آمریکایی ها  درصدد  اعمال فشار بیشتر به سوریه در دوره جدید ریاست جمهوری خود هستند و واقعیات  صحنه  را درک نمی کنند.

عبداللهیان، تصریح کرد: خانم کلینتون در خاطرات مستند و منتشر شده خود می نویسد که در این سالها عربستان سعودی و برخی کشورهای منطقه به صورت فله ای و بی حساب، سلاح  وارد سوریه کرده و در اختیار مخالفان  قرار دادند اما  آمریکا  با حساب این کار را کرد.

 عبداللهیان ،افزود: این تنها  بخش کوچکی  از اعتراف به جنگ افروزی  آمریکا و تقویت  تروریست ها  در سوریه است.

 وی ادامه داد:  توسعه و گسترش دیپلماسی  پارلمانی کمک موثری  را به توسعه همکاریها و درک متقابل  شرایط منطقه ای و بین المللی می نماید.

عبداللهیان در بخش دیگری  از سخنانش با اشاره  به تحولات میدانی  در سوریه، تصریح کرد:  حامیان گروههای  تروریستی در منطقه باید  در سیاست هایشان  تجدید نظر کنند و بدانند که ادامه  این  روند نه تنها به  ضرر آنها  و تمام کشورهای منطقه  خواهد بود، بلکه  صلح و امنیت جهانی را به مخاطره جدی خواهد انداخت .

 در ادامه  این دیدار فیصل مقداد  قائم مقام وزیر خارجه سوریه  با اشاره  به روابط  خوب  فی مابین  دو کشور،گفت:  موضع خوب ایران  بیانگر نگاه مثبت شماست که دهها سال پیش امام خمینی (ره) و حافظ اسد آن را بنیانگذاری نمودند و ما باید  این راه را ادامه  دهیم.

وی  در ادامه  ضمن  تشریح شرایط  اقتصادی سوریه، گفت: روابط دوستانه و برادرانه  میان جمهوری عربی سوریه و جمهوری  اسلامی ایران  به ما کمک می کند در جهت توسعه  روابط  دو جانبه گام  برداریم .

 قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه با اشاره  به مبارزات دولت سوریه  برعلیه تروریست های تکفیری،گفت:  دولت سوریه  با تروریست های می جنگد که  بسیاری از کشورهای  غربی ، آمریکا و همپیمانان  منطقه ای اش  از آن حمایت می کنند.

 فیصل مقداد، افزود: شرایط دشواری که ملت سوریه  با آن مواجه است، نتیجه  حملات کینه توزانه ای ;دشمنان ما  برای تحقق اهداف شوم آنها است که در این راستا جنایاتی  را مرتکب شدند که در  تاریخ نظیر ندارد.

 قائم  مقام وزیر امور خارجه  سوریه ضمن  تقدیر از حمایت های  مادی  و معنوی  جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سوریه، گفت:  جمهوری عربی  سوریه همواره  به عنوان هم پیمان راهبردی  در کنار  جمهوری اسلامی ایران  است.

وی  از  نقش اساسی  و محوری مقام  معظم رهبری، در  حمایت  از  ملت سوریه  قدر دانی کرد.

 

کد خبر : ۴۲۷۲۰۲