خبرگزاری کار ایران

کارگردان و تهیه‌کننده فیلم سلام بمبئی در غرفه ایلنا؛

بازیگران هندی به سینمای ایران رونق می‌دهند/آغاز اکران سلام بمبئی از 11 آذر

به علت اینکه این فیلم در فضای غیرایرانی ساخته شده و باتوجه به حضور سوپراستارهای ایرانی در کنار بازیگران هندی و قصه جذابی که فیلم دارد و تبلیغات خوبی که از این فیلم در یکسال گذشته شده؛ مورد اقبال عمومی واقع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ جواد نوروزبیگی (تهیه‌کننده) و قربان محمدپور (کارگردان فیلم سلام بمبئی) با حضور در غرفه خبرگزاری ایلنا در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات؛ از زمان اکران و مشکلات ساخت این فیلم گفتند.

نوروزبیگی با اشاره به اکران فیلم سلام بمبئی گفت: در ابتدا قرار بود این فیلم در عید فطر اکران شود که متاسفانه به دلیل برخی مسائل این امر اتفاق نیفتاد و پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره تصمیم گرفته شد یازدهم آذرماه یعنی ابتدای ماه ربیع‌الاول این فیلم برای نمایش عمومی اکران شود.

او با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده پوشش بالای سینما برای این فیلم اختصاص داده شده؛ افزود: امیدواریم بتوانیم اکران خوبی را داشته باشیم.

تهیه‌کننده فیلم سلام بمبئی ادامه داد: سازمان سینمایی پیشنهاد داده بود این فیلم در عید نوروز سال آینده به نمایش درآید اما با بررسی‌هایی که انجام دادیم؛ تصمیم گرفتیم در آذرماه اکران داشته باشیم چراکه تا عید فیلم روی پرده است و مدت زمان طولانی برای نمایش اثر خواهیم داشت. البته فیلم در عید نوروز نیز در شهرستان‌ها می‌شود البته همه این موارد بستگی به فروش فیلم دارد.

نوروزبیگی درباره تغییرات فیلم سلام بمبئی در اکران نسخه ایرانی و تفاوت آن با نسخه هندی گفت: درحال حاضر هر دو نسخه از نظر زمانی یکی است اما از لحاظ تصویری نسخه هندی با نسخه ایرانی چند پلان متفاوت دارد.

کارگردان سلام بمبئی نیز درباره کار با گروه هندی گفت: تیم ما کاملا حرفه‌ای بود و وجود آقای نوروزبیگی نیز دلگرمی برای ما بود. از طرفی سینمای بالیوود نیز دارای نظم خاصی است که متاسفانه در سینمای ایران نیست همه این موارد باعث شد فیلمبرداری در موعد مشخص به پایان برسد و تجربه بسیار خوبی برای ما بود.

او در پاسخ به این سوال که آیا کار با عوامل و بازیگران خارجی مشکلاتی را برای گروه ایجاد می‌کند یا نه؛ گفت: برای اینکه با مشکلی مواجه نشویم تیم اصلی مانند مدیر فیلمبرداری، صدابرداری و ... را از اعضای ایرانی انتخاب کردیم تا مشکلی مواجه نشویم چراکه وقتی تیم اصلی ایرانی باشند ما فیلم را به شیوه خودمان پیش می‌بریم.

کارگردان سلام بمبئی درباره استقبال مردم از این فیلم گفت: معتقدم به علت اینکه این فیلم در فضای غیرایرانی ساخته شده و باتوجه به حضور سوپراستارهای ایرانی در کنار بازیگران هندی و قصه جذابی که فیلم دارد و تبلیغات خوبی که از این فیلم در یکسال گذشته شده؛ مورد اقبال عمومی واقع می‌شود.

نوروزبیگی درباره بودجه این فیلم نیز گفت: این اولین کار مشترک ما در خارج از کشور بود از همین رو پیش‌بینی‌های ما کمی تغییر کرد اما توانستیم فیلم را به سلامت تولید کنید البته در نقل و انتقال مالی مشکلاتی بود چراکه ریال باید به دلار تبدیل می‌شد و در شرایط تحریم بسیار سخت بود و ما مجبور بودیم مقدار زیادی پول را به صورت نقدی همراه خود ببریم که این نگرانی‌ها و مشکلات خاص خود را داشت و به سختی مبالغ جابجا می‌شد. از طرفی دستمزدهای بازیگران هندی باید به صورت چک‌های بانکی پرداخت می‌شد اما خوشبختانه توانستیم این مشکلات را حل کنیم و به سرانجام برسانیم.

کد خبر : ۴۲۷۲۰۰