خبرگزاری کار ایران

همکاری گمرک و بندر شهیدرجایی برای تسهیل تجارت و مبارزه با تخلفات

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با ناظر گمرکات این استان دیدار و دو طرف بر افزایش همکاری‌ها به منظور تسهیل تجارت و مبارزه با تخلفات تأکید کردند.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی گمرک شهید رجایی، علیرضا دشتانی ناظر گمرکات استان هرمزگان در این دیدار اظهارداشت: تعامل مستمر با اداره کل بنادر از اهداف مهم ستاد نظارت گمرکات هرمزگان خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اینکه گمرک شهید رجایی از اهمیت ویژه‌ای در زمینه ترانزیت برخوردار است، باید با همکاری اداره بندر امکان توسعه فعالیت‌های تجاری کشور را فراهم سازیم و در این زمینه کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک و بنادر در کنار هم نقش مهمی ایفا می‌کنند.

ناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیرکل گمرک شهید رجایی افزود: اهداف گمرک و اداره بندر مشترک است و با اتصال و هماهنگ شدن سیستم‌های نظارتی دو سازمان، زمینه تسهیل فعالیت‌های مشترک فراهم خواهد شد و ما در همه زمینه‌ها مصمم به همکاری خواهیم بود.

دشتانی افزود: هدف اصلی ما تسیهل تجارت و مبارزه با تخلفات است که با هماهنگی گمرک، اداره بندر، سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌ها، نیروی انتظامی و مراجع قضایی این امر محقق خواهد شد.

وی تأکید کرد: نخستین گام در این راستا برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی مشترک با کارشناسان ارشد سازمان‌ها و نهادهای یادشده برای مبارزه با قاچاق است.

براساس این گزارش، ابراهیم ایدنی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور ناظر جدید گمرکات هرمزگان گفت: بین گمرک و اداره بندر فاصله‌ای نیست و باید از این مزیت مهم به نحو مطلوب جهت توسعه همکاری و فعالیت‌ها بهره گرفت.

وی افزود: دست یاری شما را خواهیم فشرد و امیدواریم با تعامل و همدلی دوجانبه در مسیر پیشرفت گام برداریم.

گفتنی است؛ در این دیدار کلیه معاونین و مدیران ارشد اداره کل بنادر و دریانوردی استان حضور داشتند.

 

کد خبر : ۴۲۶۶۲۴