خبرگزاری کار ایران

در دیدار با حیدرالعبادی مطرح شد؛

آیت الله لاریجانی برحمایت ایران ازحاکمیت و وحدت ارضی عراق تاکید کرد

رئیس قوه قضاییه یکشنبه شب در منطقه سبز امنیتی بغداد با نخست وزیر عراق دیدار و گفت وگو کرد و حمایت مجدد ایران از حاکمیت و وحدت ارضی عراق را اعلام و حیدرالعبادی نیز بر تقویت روابط دو کشور و همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی در این دیدار ضمن تبریک پیروزی‌های اخیر علیه داعش، حمایت ایران از حاکمیت و تمامیت ارضی عراق را مجددا اعلام و بر تمایل جمهوری اسلامی ایران به تقویت روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها تاکید کرد. 

در این دیدار که مقام‌های عالی قضایی دو کشور از جمله مدحت محمود رئیس شورای عالی قضایی عراق نیز حضور داشتند، حیدرالعبادی خواستار تقویت روابط دو کشور همسایه در زمینه‌های مبارزه با تروریسم و فساد شد و از امضای یادداشت تفاهم همکاری‌های قضایی میان دو کشور استقبال کرد. 

در این دیدار توسعه روابط دو جانبه، ‌ همکاری در مبارزه با تروریسم و فساد و امضای یادداشت تفاهم بین قوه قضائیه ایران و همتای عراقی خود هم چنین پیروزی‌های اخیر علیه گروهک تروریستی داعش بحث و تبادل نظر شد. 

نخست وزیر عراق در این دیدار گفت: دولت عراق برای دفاع از استقلال و قوه قضائیه خود مایل به همکاری با قوه قضائیه ایران است. 

عبادی تصریح کرد: عراق درگیر جنگ علیه داعش است و در این خصوص توانسته است پیروزی‌های زیادی را به دست آورد و مناطق زیادی از خاک خود را از اشغال این گروهک تروریستی آزاد سازد. 

وی افزود: عملیات آزاد سازی موصل آغاز شده است و ما در این نبرد، ‌ بر حفظ جان غیرنظامیان و نیروهای نظامی عراق تاکید کردیم. 

آیت الله لاریجانی و هیات بلند پایه همراه وی عصر دیروز شنبه وارد بغداد شد و صبح یکشنبه بعد از دیدار با رئیس شورای عالی قضایی، در نشست کار‌شناسی مقام‌های عالی قضایی دو کشور شرکت کرد. 

براساس این گزارش، یادداشت تفاهم همکاری‌های قضایی ایران و عراق نیز در حضور آیت الله لاریجانی و مدحت محمود امضاء شد. رئیسان قوه قضایی دو کشور سپس در یک کنفرانس خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. 

آیت الله لاریجانی عصر امروز همچنین با سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

کد خبر : ۴۲۴۱۹۳