خبرگزاری کار ایران

عضو هیأت رییسه مجلس با انتقاد از استاندارد نبودن سوخت:

سوخت استاندارد با جان انسان‌ها ارتباط دارد

asdasd
کد خبر : ۴۱۸۹۵

سوختی که هم اکنون در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و مصرف می‌شود، استاندارد نیست و به عنوان نمونه گازوییل موجود آلاینده‌های سرطان‌زایی مانند گوگرد و بنزن دارد که میزان آن بسیار بالا‌تر از حد استاندارد است.

ایلنا: عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آلودگی هوای تهران به تهدیدی جدی برای سلامتی مردم تبدیل شده، گفت: اینکه باید با هر هزینه‌ای آلاینده‌های هوا کنترل شود، یک ضرورت است و مهم‌ترین و بهترین راهکار کاهش آلودگی هوا، گسترش حمل و نقل عمومی است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، محمد دهقان افزود: سوختی که هم اکنون در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و مصرف می‌شود، استاندارد نیست و به عنوان نمونه گازوییل موجود آلاینده‌های سرطان‌زایی مانند گوگرد و بنزن دارد که میزان آن بسیار بالا‌تر از حد استاندارد است.

وی با اشاره به اینکه استانداردسازی سوخت مصرفی انجام شدنی است، اظهار کرد: در تعدادی از پالایشگاه‌های کشور امکان تولید سوخت استاندارد وجود ندارد در صورتی که فراهم ساختن سوخت استاندارد و سالم به ویژه بنزین و گازوییل مصرفی خودرو‌ها، اولویت اول است.

دهقان با بیان اینکه وظیفه حکومت تلاش برای حفظ سلامتی مردم است و این مهم می‌بایست مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: اهمیت کافی به تولید سوخت استاندارد که با جان انسان‌ها ارتباط دارد، داده نشده و باید تلاش شود تا سوخت سالم به دست مردم برسد.

عضو هیأت رییسه مجلس در پایان با اعلام اینکه در زمینه حمل و نقل عمومی باید تا حد امکان ظرفیت مترو گسترش یآبد، خاطرنشان کرد: همچنین به منظور توسعه ناوگان اتوبوسرانی به ویژه گسترش اتوبوس‌های برقی و نیز توسعه ناوگان تاکسیرانی باید تلاش بیشتری صورت پذیرد و علاوه بر آن سوخت سالم و استاندارد در اختیار مردم قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز