خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس شورای اسلامی:

حضور ناتو در عراق و افغانستان موجب تفرقه مذهبی شد

asdasd
کد خبر : ۴۱۸۶۷

حضور ناتو در عراق و افغانستان منجر به تشدید مشکلات داخلی و ایجاد اختلاف و تفرقه مذهبی در این کشورها گردید.

علی لاریجانی با اشاره به شکست قدرت‌های جهانی و ناتو در ایجاد آرامش در عراق و افغانستان گفت:‌ حضور ناتو در عراق و افغانستان منجر به تشدید مشکلات داخلی و ایجاد اختلاف و تفرقه مذهبی در این کشورها گردید.

به گزارش ایلنا، رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در دیدار با شیخ صلاح‌الدین اوز گندوز، با یادآوری حضور خود در مراسم روز عاشورای حسینی در استانبول از برگزاری باشکوه این مراسم قدردانی کرد و آن را حلقه اتصال محکم و عامل تحکیم پیوندهای قلبی شیعیان دانست.

لاریجانی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه بویژه مسئله سوریه هدف صهیوینسم و قدرت‌های استکباری را تضعیف جهان اسلام از طریق ایجاد جنگ مذهبی و فرقه‌ای میان مسلمانان دانست و افزود: ورود ناتو به منطقه به زیان مسلمانان و جهان اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: ناتو هیچگاه به فکر منافع کشورهای اسلامی نبوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به شکست قدرت‌های جهانی و ناتو در ایجاد آرامش در عراق و افغانستان گفت:‌حضور ناتو در عراق و افغانستان منجر به تشدید مشکلات داخلی و ایجاد اختلاف و تفرقه مذهبی در این کشورها گردید.

بر اساس این گزارش شیخ صلاح‌الدین اوز گندز عالم برجسته شیعی و رئیس بنیاد جعفری ترکیه نیز در این دیدار ضمن قدردانی از رئیس مجلس شورای اسلامی بخاطر حضور در مراسم عاشورای حسینی سال جاری در استانبول با اشاره به طرح آمریکایی خاورمیانه بزرگ گفت: هدف دشمنان اسلام تضعیف کشورهای مسلمان از طریق تجزیه این کشورها و ایجاد درگیری مذهبی در منطقه می‌باشد.

وی افزود: دشمن می‌خواهد با قطعه قطعه کردن کشورهای اسلامی و تقویت اسلام سازشکار در تعابل اسلام ضد صهیونیستی و ضد استکباری؟ اسرائیلی در منطقه ایجاد کند.

شیخ صلاح‌الدین همچنین با بیان اینکه در سوریه شیعیان و اهل سنت مظلوم واقع شده‌اند ابراز امیدواری کرد: از سوریه به نحو مطلوبی به نفع مسلمانان و جهان اسلام خاتمه یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز