خبرگزاری کار ایران

پس از ۴۰ روز هنوز مقصر کشته شدن ۸ کارگر یال شمالی مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۴۱۸۵۱

«باید مشخص شود که چگونه در این معدن با وجود مسئول ایمنی و توربین‌های تخلیه هوا و دستگاه‌های هشدار دهنده در اثر انباشت گاز این انفجار مهیب رخ داده است.»

یک فعال کارگری در طبس گفت: با گذشت چهل روز از کشته شدن هشت کارگر در جریان حادثه انفجار معدن یال شمالی هنوز مسوولان این حادثه مشخص نشده‌اند.

غلامرضا محمدی با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: امروز (یکشنبه هشتم بهمن ماه) چهلمین روزی است که در جریان انفجار معدن یال شمالی هشت کارگر کشته شدند اما هنوز عاملان این حادثه مشخص نشده‌اند.

دبیر اجرایی خانه كارگر شهرستان طبس افزود: این درحالی‌است که پرونده این حادثه در تاریخ ۱۲/۱۰/۹۱ به دادگستری ارجاع و بلافاصله از متهمین و شاکیان حادثه دعوت بعمل آمده و جلسه اول دادگاه برگزار شده است.

این فعال با بیان اینکه تاریخ برگزاری جلسه دوم دادگاه شاکیان این پرونده هنوز ابلاغ نشده است، تصریح کرد: قولهایی از سوی مسئولان استانی به خانواده‌های قربانیان و حادثه دیدگان داده شده همانند پرداخت حقوق و ایجاد امكان اشتغال برای فرزندان قربانیان اما تضمینی برای تحقق این وعده‌ها وجود ندارد.

او با یادآوری اینکه باید پاسخگوی خانواده کارگران قربانیان بود؛ گفت: باید مشخص شود که چگونه در این معدن با وجود مسئول ایمنی و توربین‌های تخلیه هوا و دستگاه‌های هشدار دهنده در اثر انباشت گاز این انفجار مهیب رخ داده است.

این فعال کارگری گفت: بجاست مسئولان مربوطه اعلام کنند که برای مشخص شدن دلایل و عوامل این حادثه چه اقداماتی کرده‌اند و تاکنون از خانواده‌هایی داغدیده چه حمایت‌هایی به عمل آورده‌اند.

دبیر خانه کارگر طبس خواستار برخورد قانونی با مسببین این حادثه شد و تاكید كرد: در اینگونه حوادث همیشه کارگران هستند که قربانی می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز