خبرگزاری کار ایران

معاون امور فرهنگی کمیته امداد خبر داد:

ارایه مشاوره به ۴۴۸ هزار مددجو در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۴۱۷۶۷

۳۵۰ نفر از مشاوران متخصص به صورت تمام وقت و یکهزار نفر به صورت پروژه‌ای با كمیته امداد همکاری دارند / ۱۵۵ کلینیک مشاوره در ارتباط با مشاوره خانواده‌های تحت حمایت فعالیت می‌کنند.

ایلنا:معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ۴۴۸ هزار نفر از مددجویان تحت حمایت از خدمات مشاوره فردی و گروهی این نهاد بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش ایلنا، اکبر مبرشکار با بیان اینکه ۳۵۰ نفر از مشاوران متخصص به صورت تمام وقت و یکهزار نفر به صورت پروژه‌ای با این نهاد همکاری دارند، گفت: ۱۵۵ کلینیک مشاوره در ارتباط با مشاوره خانواده‌های تحت حمایت فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه به موضوعات مشاوره و راهنمایی گروهی در کانون‌ها و اردوگاههای کمیته امداد به تفکیک گروه هدف اشاره کرد و گفت: برای دانش آموزان (دختر وپسر) مباحثی در ارتباط با آسیب‌های ناشی از روابط دختر وپسر، افزایش خودباوری و قدرت نه گفتن (مهارت جرات ورزی)، هدایت تحصیلی (کنکور) و شیوه‌های صحیح تست زنی، مهارت مقابله با استرس، نقش تغذیه در سلامت خودپنداره و.... ارائه می‌شود.

وی به موضوعات مشاوره برای دختران در آستانه ازدواج (دختران بازمانده از ازدواج) نیز در کانون‌ها و اردوگاههای کمیته امداد اشاره کرد و افزود: بررسی علل افزایش سن ازدواج، دقت در انتخاب صحیح و ازدواج موفق وپایدار، آموزش مهارت تاب آوری، مهارتهای کسب و کار وحرفه آموزی، ملاکهای انتخاب صحیح همسر، نقش تفاهم در زندگی زناشویی و.... نیز برای این قشر صورت می‌گیرد.

به گفته معاون امور فرهنگی کمیته امداد، مباحثی در زمینه تقویت انگیزه و افزایش حافظه و راهکارهای ایجاد تمرکز حواس، شیوه‌های صحیح مطالعه وتست زنی، تحلیل‌وضعیت رشته‌های دانشگاهی از نظر مکانی و نحوه تکمیل فرم ثبت نام دانشگاه و.... برای دانش آموزان دارای مشکل درسی نیز در خوابگاههای کمیته امداد ارائه می‌شود.

وی دانش آموزان دارای استرس را از دیگر گروههای هدف در خوابگاه‌های امداد و ارائه مشاوره به آنان معرفی کرد و افزود: مهارت مقابله با استرس وروش‌های مقابله با اضطراب امتحان، مصائب ومشکلات زندگی مجردی، پذیرش شرایط خوابگاه وسازگاری با فضای آن و.... نیز برای این قشر صورت می‌گیرد.

می‌رشکار تقویت روحیه سازگاری ونشاط ومثبت اندیشی، مهارت ابراز وجود، نقش عبادت در آرامش روحی، اختلال در خواب و.... برای دانش آموزان دارای مشکل روحی را از دیگر برنامه‌های مشاوره‌ای در خوابگاه‌ها معرفی کرد و یادآور شد: ۳۸۲ جلسه و اتاق فکر در سراسر کشور برگزار شده است که به ترتیب استانهای فارس، آذربایجان شرقی و قزوین بیشترین آمار را در این زمینه به خود اختصاص داده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز