خبرگزاری کار ایران

رییس قوه قضاییه:

کشور به برکت قرآن به این جایگاه و مرتبه رسیده است

asdasd
کد خبر : ۴۱۷۴۸

ما در دنیای پر غوغایی زندگی می کنیم و برای سعادتمندی و پیمودن راه کمال باید انسان قرآنی باشیم که حامل کتاب الله است.

ایلنا-ساری: رییس قوه قضاییه کشورگفت: ما در دنیای پر غوغایی زندگی می‌کنیم و برای سعادتمندی و پیمودن راه کمال باید انسان قرآنی باشیم که حامل کتاب الله است.

به گزارش ایلنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه در آیین افتتاحیه سی و پنجمین مسابقات سراسری قرآن در سالن اجتماعات هلال احمر ساری، با تبریک به مناسبت سالروز ولادت حضرت محمد (ص) و میلاد با سعادت امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت گفت: به قاریان، حافظان و خادمان قرآنی این رویداد مهم قرآنی را تبریک می‌گوییم که نعمت بزرگی است که خداوند به ما ارزانی داشته است تا با قرار گرفتن در این رویداد، در مسیر هدایت شده و محبت قرآن در قلب‌ها قرار گرفته شود.

وی در ادامه اظهار داشت: این کشور به برکت قرآن، به این جایگاه و مرتبه رسیده است و اکنون رواج قرآن در بین ما و جامعه ما به برکت قرآن، ولایت و خون شهداست.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه رهبری با وجود تمام مشغله‌ها به امر قرآن اهمیت داده‌اند خاطر نشان کرد: خوشبختانه با وجود تمام مشغله‌ها رهبری ساعتهای مختلفی را به امور قرآنی اختصاص داده‌اند که بیانگر اهتمام ویژه ایشان به این امر است.

وی با بیان اینکه نحوه حیات ما باید قرآنی باشد ادامه داد: روایات فراوانی در انس و الفت گرفتن با قرآن وجود دارد و روایت شده که کسانیکه با قرآن بعنوان خلق زیبایی مانوس بوده‌اند با آن نیز محشور می‌شوند و کسانیکه با قرآن الفتی نداشتند در حسرت همجواری با قرآن خواهند بود.

رییس قوه قضاییه در ادامه خاطر نشان کرد: شیخ صدوق با اسناد معتبر از پیامبر در کتب مختلف نقل کرده‌اند که ایشان فرمودند: «اشرف امت من حاملان قرآن و شب زنده داران هستند.» و این تعبیر تعبیر تکان دهنده‌ای است که حافظان و قرای ما از آن بهره‌مند هستند و باید امیدوار باشند.

وی گفت: اینکه حامل قرآنچه کسی است مسئله مهم و ارزشمندی است که باید مورد بررسی قرار گیرد و به نوعی در برخی از تعاریف و معانی کسی که به درجه عالی معانی و معارف قرآن دست یافته باشد حامل قرآن است که اگر چه لفظ حامل قرآن لفظ جمعی است اما مطلق است و شامل حفظ قرآن، تلاوت، فهم معانی و... است.

حجت الاسلام آملی لاریجانی افزود: برخی از انسان‌ها به مرتبه معانی قرآن، برخی به مرتبه تلاوت، معانی، مفاهیم و... دست یافته‌اند و برخی نیز حقیقت قرآن بر آنان آشکار شده است و این معانی از مفاهیم مهم در حمل قرآن برای حاملان قرآنی است.

وی بیان کرد: حمل واقعی قرآن رسیدن و وصول و شهود حقایق قرآنی است که این مسئله بسیار مهمی است و کسانیکه رحمت خاص خداوند شامل حالشان می‌شود در واقع لباس نور خدا پوشیدند و این‌ها حاملان قرآن هستند.

آیت الله لاریجانی با اشاره به روایات مختلف قرآنی اظهار داشت: از امام حسن عسگری نقل شده است که می‌فرمایند: «خداوند از کسانیکه استماع قرآن می‌کنند گرفتاری دنیا را دور می‌کند و کسی که قاری قرآن باشد گرفتاری آخرت از او دور می‌شود و قاری قرآنی که به یک آیه از کتاب الهی معتقد باشد ثوابش افضل است از عرش خداوند تا بتون زمین.

لاریجانی بیان داشت: خدواند افضل است و فضل او نیز بی‌‌‌نهایت است و اینچنین است که قلوب به قرآن جذب می‌شود، حاملان قرآن، قرآن را عجین وجود خود کرده و باآن زندگی می‌کنند.

رییس قوه قضاییه یادآور شد: ما در دنیای پر غوغایی زندگی می‌کنیم و برای سعادتمندی و پیمودن راه کمال باید انسان قرآنی باشیم که حامل کتاب الله است و قرآن کتاب زندگی است که نحوه حیات دیگری را برای ما ترسیم می‌کند و بشر امروز که معنای زندگی را از دست داده است به دنبال معنای واقعی زندگی است تا از این سرگشتگی رهایی یابد.

وی در پایان تصریح کرد: در تصویر قرآنی از حیات توحید دارای اولویت خاصی است و نگاه قرآن به عالم طور دیگری است که باید تلاش کنیم این نگاه ویژه قرآن به عالم را تحصیل و آن را که بعنوان نقطه نجات بخشی ماست مورد تامل قرار دهیم و بدانیم که توحید در تمامی آیات قرآن متجلی است و نیازمند تامل همه جانبه در این مسئله است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز