خبرگزاری کار ایران

سمینار تخصصی تئا‌تر شمسه در منطقه ۱۲ برگزار شد

کد خبر : ۴۱۶۶۴

همواره در هنر می‌توان راه‌های فنی را با تلاش و کوشش به دست آورد اما مهم‌ترین بحث در تئا‌تر رسیدن به مقصد نهایی و درک مفهوم تئا‌تر است.

ایلنا: سمینار تخصصی تئا‌تر شمسه با همت کانون تئا‌تر و معاونت امور اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲روز گذشته(8 بهمن) در سالن آمفی تئا‌تر این شهرداری با حضور جوانان و نوجوانان علاقه مندان به هنر تئا‌تر برگزار شد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی کانون کانون تئا‌تر شهرداری منطقه ۱۲، این سمینار که نشستی تخصصی و علمی در زمینه تئا‌تر بود با حضور میثم جهانگیری دبیر این نشست و علی آسترکی بازیگر تئا‌تر همراه بود.
در این نشست علی آسترکی بازیگر تئا‌تر در سخنانی به بررسی و بیان توضیحات کلی درباره هنر نمایش پرداخت. وی گفت: همواره در هنر می‌توان راه‌های فنی را با تلاش و کوشش به دست آورد اما مهم‌ترین بحث در تئا‌تر رسیدن به مقصد نهایی و درک مفهوم تئا‌تر است.
آسترکی با اشاره به وجود هنرهای دیگر در دل تئا‌تر اظهار کرد: تئا‌تر چهار راه هنر است، هر کدام از هنر‌ها به نوعی در تئا‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. تئا‌تر هنر سرگرمی و تفریح نیست بلکه باید راهی برای تفکر باشد.
وی ادامه داد: این هنر از قرن‌ها پیش آغاز شده و هم چنان پویایی خود را حفظ کرده است. در واقع نخستین چیزی که موجب پیدایش تئا‌تر شد ارتباط بود. تئا‌تر با مخاطب نفس به نفس ارتباط دارد و همین موجب برتری این هنر نسبت به دیگر هنر‌ها است.
این بازیگر تئا‌تر خطاب به نوجوانان حاضر در جلسه گفت: تئا‌تر یک علم است و باید با دانش و آگاهی کامل آن را ادامه داد. گاهی نگاه غیر علمی به تئا‌تر موجب برخی اظهار نظرهای غیر تخصصی می‌شود.
آسترکی در پایان صحبت‌هایش با معرفی چند کتاب تخصصی درباره تئا‌تر نوجوانان را به تلاش و مطالعه بیشتر در زمینه تئا‌تر دعوت کرد.
و در انتهای این سمینار میثم جهانگیری یه بیان اهداف، رویکرد‌ها و برنامه‌های آتی کانون تئا‌تر منطقه ۱۲ که به کانون کارگردانان و به نام استاد داوود رشیدی نام گذاری شده است پرداخت.
همچنین داوری آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره تئا‌تر شمسه دراین منطقه در تاریخ ۱۸/۱۱/۹۱ برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز