خبرگزاری کار ایران

فراخوان عکس و فیلم محرم شبکه هدهد برای کودکان و نوجوانان

شبکه جهانی هدهد به عنوان اولین شبکه بین‌المللی شیعی در حوزه کودک و نوجوان، برای دریافت عکس و فیلم با موضوع «فعالیت کودکان و نوجوانان در ماه محرم» جهت پخش از این شبکه فراخوان داد.

به گزارش ایلنا، شبکه هدهد که توسط دفتر آیت الله سیستانی (مدظله العالی) راه اندازی شده و از طریق ماهواره فعالیت می‌کند در این چند سال تولیدات بسیاری در حوزه کودک و نوجوان داشته و از بدو افتتاح و شروع فعالیت به تولید برنامه و کلیپ‌های موسیقی با هدف آموزش و ترویج آموزه‌های اسلامی پرداخته است و در این راستا هرساله به تعداد تولیدات خود افزوده است.

این شبکه در سال گذشته از طرح گزارشگران و عکاس‌های افتخاری رونمایی کرد که امسال نیز مجددا به دلیل استقبال گسترده مخاطبین، این طرح را اجرا کرده است.

در این طرح علاقمندان می‌توانند گزارش‌های تصویری حداقل یک دقیقه‌ای یا تصاویر (عکس‌های) خود را؛ با موضوع «فعالیت کودکان و نوجوانان در ماه محرم» جهت پخش از شبکه هدهد در ایام محرم و صفر ارسال کنند.

این تصاویر یا گزارش‌ها باید بدون وجود نمادهای ملی، اسامی شهر‌ها، خیابان‌ها و هیات‌ها؛ باشد.

علاقمندان ارسال این آثار، باید حتما نام و نام خانوادگی، سن، شهر و تلفن تماس خود را به همراه اثرهای خود ارسال کنند.

همه علاقمندان می‌توانند تصاویر یا گزارشهای خود را به ایمیل ravabet@hodhodfarsi. tv تا ۳۰ مهرماه ارسال نمایند. آثار بر‌تر، توسط مجموعه شبکه‌های هدهد تقدیر می‌شود.

اجرای چنین طرح‌هایی برای نوجوانان در سطح رسانه‌ها کمتر اتفاق افتاده است، که این شبکه با توجه ویژه به این دغدغه نوجوانان سعی در حمایت بیشتر از اینگونه طرح‌ها دارد.

شبکه جهانی هدهد که به ایام اسلامی همچون عید غدیر، ماه محرم، ماه رمضان و.... با نگاه ویژه‌ای می‌پردازد، امسال نیز ویژه برنامه‌های بسیاری را برای ماه محرم تدارک دیده است.

از جمله برنامه‌های شبکه هدهد فارسی در ایام ماه محرم، در پیشگاه عدالت، تقویم محرم، بوستان بهشت، آیا می‌دانستید، راویان عاشورایی، نامه‌ای به حضرت علی اصغر (ع)، در کوچه‌های تاریخ، یاران امام حسین (ع)، حالا دیگه وقت خوابه، مدرسه عاشورایی، قصه‌های آقا ماشاالله، عطر سیب، اشک و عبرت، گل‌های بهشتی، جزیره قصه‌ها و... است.

برنامه بوستان بهشت، برنامه‌ای مذهبی جهت پخش در اوقات شرعی با حضور کار‌شناس و... است. برنامه در کوچه‌های تاریخ، تحلیلی از مقاطع تاریخی حادثه کربلا ارائه می‌کند.

برنامه یاران امام حسین (ع)، به ذکر فضائل یاران امام می‌پردازد و در کنار آن یک نقاش، روایت مجری از یاران امام را به تصویر می‌کشد. برنامه مدرسه عاشورایی، برنامه‌ای است گفتگو محور و با حضور کودکان و نوجوانان و یکی از خصوصیات و مسائل شاخص ایام محرم یا حادثه کربلا را بیان می‌کند و به تشریح آن می‌پردازد.

برنامه قصه‌های آقا ماشاالله نیز برنامه‌ای است عروسکی- روایی- نمایشی که به بیان قصه‌ها و مسائل پرداخته و برنامه در پیشگاه عدالت نیز با حضور کودکان و نوجوانان به محاکمه اشقیا و دشمنان امام حسین(ع) می‌پردازد.

برنامه نامه‌ای به حضرت علی اصغر (ع)، نیز به قرائت نامه‌های ارسالی مخاطبان کودک و نوجوان، خطاب به حضرت علی اصغر (ع) می‌پردازد.

سرودهای محرمی نوجوانان نیز که از مشهور‌ترین و پر مخاطب‌ترین آثار شبکه هدهد است در این ماه با مضمون محرم در جدول پخش این شبکه قرار گرفته است.

کد خبر : ۴۱۶۵۰۱