خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد خبر داد:

آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از امروز

asdasd
کد خبر : ۴۱۶۴۴

زمان برگزاری آزمون در (نهم، دهم و یازدهم) خرداد ماه سال ۹۲ و اعلام نتایج پذیرفته شدگان در شهریور ماه سال ۹۲ خواهد بود.

ایلنا: رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد گفت: ثبت‌نام آزمون کار‌شناسی ارشد ۹۲ دانشگاه آزاد از امروز آغاز شد.

ناصر اقبالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون کار‌شناسی ارشد ۹۲ دانشگاه آزاد از امروز، افزود: داوطلبان می‌توانند از امروز با مراجعه به سایت مرکز آزمون به نشانی www. azmoon. org نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی اظهار کرد: داوطلبان برای ثبت نام تا ۲۱ بهمن فرصت دارند و هر داوطلب می‌تواند بر اساس علاقمندی ۲۰ رشته محل را انتخاب کند.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد افزود: ثبت نام فارغ التحصیلان ممتاز مقطع کار‌شناسی که علاقه‌مند به ثبت نام در ارزشیابی بدون آزمون هستند می‌توانند، مستقل از اینکه از کدام واحد دانشگاهی فارغ التحصیل شده‌اند، ۲۰ رشته  / محل را انتخاب کنند، که شیوۀ گزینش این دسته از متقاضیان بر این روال است که ابتدا در واحد فارغ التحصیلیشان بررسی شده و سپس سایر گزینه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

اقبالی ارتباط با نحوۀ گزینش آزمون ارشد گفت: پذیرش دانشجو در رشته/محل‌های انتخابی داوطلبان صرفاً براساس نمره کل آن‌ها خواهد بود و ثبت رشته/شهر در انتخاب اول مزیتی را به لحاظ رقابتی ایجاد نخواهد کرد.

وی در رابطه با کم کردن هزینه‌های شرکت در آزمون خانواده‌ها خاطرنشان کرد: امسال مرکز آزمون ۴۶ حوزه امتحانی در سطح کشور درنظر گرفته و داوطلبان می‌توانند بدون توجه به ۲۰ رشته/محل‌های انتخابی خود، حوزه امتحانی خود را انتخاب کنند.

اقبالی در ادامه با توجه به افزایش چشمگیر تعداد رشته/محل‌ها نسبت به سال ۹۱ گفت: در سال ۹۱، تعداد ۲۱۵۵ رشته/محل برای انتخاب داوطلبان وجود داشت که برای سال ۹۲، رشته/محل‌ها به ۳۲۲۰ معادل ۴۹ درصد افزایش یافته است که همۀ این اقدامات در راستای گسترش آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی برای علاقه مندان است.

وی اعلام کرد: زمان برگزاری آزمون در (نهم، دهم و یازدهم) خرداد ماه سال ۹۲ و اعلام نتایج پذیرفته شدگان در شهریور ماه سال ۹۲ خواهد بود. 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز