خبرگزاری کار ایران

فرهادی خبر داد:

آمادگی ایران برای تبادل استاد واعطای متقابل بورس تحصیلی به دانشجویان کره جنوبی

وزیر علوم ازآمادگی ایران برای همکاری در زمینه تبادل استاد واعطای متقابل بورس تحصیلی به دانشجویان کره جنوبی خبرداد.

به گزارش ایلنا، محمد فرهادی، در سفر به کره جنوبی با «لی جون سیک» وزیر آموزش کره‌ جنوبی در خصوص گسترش همکاری‌های مشترک علمی و فناوری بین دو کشور دیدار و گفتگو کرد. 

در این دیدار که با حضور حسن طاهریان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی صورت گرفت دکتر فرهادی در سخنانی به ظرفیت‌های علمی ایران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴ میلیون ۸۰۰ هزار دانشجوی شاغل به تحصیل درایران هستند که ۱۰۰ هزار نفر آنان فقط در مقطع دکتری به تحصیل اشتغال دارند. 

وزیر علوم کشورمان در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۳۹ پارک فناوری در ایران وجود دارد، از آمادگی کشورمان برای گسترش همکاری‌های دو کشور ایران و کره جنوبی در این بخش خبر داد. 

فرهادی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وزارت علوم ایران در راستای ارتقای همکاری‌های علمی و فناوری در تمامی زمینه‌ها اعم از تبادل استاد و دانشجو، برگزاری همایش‌های مشترک واجرای طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی مشترک آماده همکاری با وزارت آموزش کره جنوبی است. 

وی در عین حال از امکان تحصیل دانشجویان کره‌ای در تمامی مقاطع و زمینه‌ها در کشورمان خبر داد و گفت: آمادگی لازم برای همکاری در زمینه تبادل استاد، اعطای متقابل بورس تحصیلی و برگزاری دوره‌های آموزشی بر مبنای یادداشت تفاهم امضا شده در جریان سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران با طرف کره‌ای از هر حیث فراهم است. 

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، در این دیدار وزرای علوم ایران و کره جنوبی موافقت کردند که همکاری‌های خود را در حوزه آموزش‌عالی توسعه داده و زمینه‌های گسترش آن را بیش از پیش فراهم سازند.

کد خبر : ۴۱۵۶۶۴