خبرگزاری کار ایران

وکیل خانواده کیارستمی به ایلنا خبر داد؛

آخرین وضعیت پرونده پزشکی کیارستمی

عادل مقدس؛ وکیل خانواده کیارستمی آخرین وضعیت پرونده پزشکی عباس کیارستمی را تشریح کرد.

عادل مقدس (وکیل خانواده کیارستمی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده عباس کیارستمی می‌گوید: هنوز حکم به‌صورت رسمی به ما اعلام نشده اما آنچه ما اطلاع داریم این است که علی‌الظاهر نسبت به یک شخص حکم صادر شده است.

او ادامه داد: ما با این رویه مخالفیم زیرا در این پرونده خانواده کیارستمی از سه شخص شکایت کرده‌اند، اما حکم فقط درباره یک شخص صادر شده است. آن حکم هم تا جایی که ما اطلاع داریم در راستای کیفرخواست صادره در پی شکایت سازمان نظام پزشکی قرار است، صادر شود. زیرا نظام پزشکی ابتدا وارد این دعوا شد و بعد از صدور کیفر خواست ما شکایت خود را مطرح کردیم.

مقدس ادامه داد: با توجه به آنچه شنیدیم و کیفر خواستی که صادر شده تحقیقات درباره مواردی که مدنظر ما بوده انجام نشده است.

او ادامه داد: ما به یکسری موارد در کیفرخواست و تحقیقات ایراد گرفتیم و در لایحه هشت بندی که تقدیم هیات کردیم به این موارد اشاره شده است و اگر در حکم به این موارد توجه نشده باشد ما قطعا نسبت به حکم تجدیدنظرخواهی می‌کنیم. درباره آن دو شخص دیگر که از آن‌ها هم شکایت کردیم هنوز تحقیقاتی صورت نگرفته است. در حالی که به نظر ما و مطابق قانون باید این پرونده به‌صورت کامل و یک‌جا بررسی و در خصوص همگی اشخاص با هم حکم صادر شود.

مقدس ادامه داد: امیدوارم مسئولان و هیأت رسیدگی‌کننده فارغ از جو ایجاد شده که در حواشی این پرونده بوجود امده است رسیدگی خود را انجام دهند. البته این حواشی توسط مردم و علاقمندان کیارستمی طبیعی است. زیرا آن‌ها ناراحت هستند و انسان بزرگی را از دست داده‌اند. اما هیأت رسیدگی کننده باید فارغ از جو ایجاد شده رسیدگی کنند و ما از آن‌ها بار‌ها خواستیم مانند یک پرونده عادی و طی روال معمولی به این پرونده رسیدگی شود.

وی ادامه داد: چرا باید هر روز یک شخص از مراجع مسئول با رسانه‌ها مصاحبه کند و نظرات متفاوت و متناقض ارائه دهد؟ طبیعی است که وقتی آنها نظر خود را اعلام می‌کنند رسانه‌ها نیز نظر خانواده کیارستمی را جویا می‌شوند و خودبخود به حاشیه‌های پرونده افزوده می‌شود.

مقدس درباره پرونده پزشکی عباس کیارستمی در فرانسه گفت دکتر خسرونیا اظهاراتی درباره بیمارستان عباس کیارستمی در فرانسه مطرح کردند که به نظر ما درست نیست. حال اگر ایشان در خصوص اظهاراتی که مطرح نموده‌اند سندی دارند، از ایشان به عنوان یکی از وکلای خانواده کیارستمی خواهشمندم این اسناد را ارائه کنند.

کد خبر : ۴۱۵۵۱۷