خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم تهران:

برخورد با رسانه‌ها این تصور را ایجاد می‌کند که مفسدان در حریم امن هستند

نماینده مردم تهران در مجلس دهم در یادداشتی در آستانه ماه محرم از برخورد با رسانه‌ها انتقاد کرده است.

به گزارش ایلنا،  متن یادداشت پروانه مافی نماینده مردم تهران در مجلس دهم که در آستانه آغاز ماه محرم منتشر شد، به این شرح است:

ماه محرم مزین است به نام مبارک سید و سالار شهیدان امام حسین (ع)، شخصیت بزرگواری که در عین مظلومیت به شهادت رسید ولی از راه راست و عدالت ورزی ذره ای فاصله نگرفت. ایشان با تکرار و تاکید به این مهم بر مزار پاک پیغمبر (س) تاکید می کنند و غایت نهایی هدف خود را برای مسلمین زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر عنوان می نمایند و می فرمایند:"

«اَللّهُمَّ هذا قَبْرُ نَبِیِّکَ مُحَمَّد(صلى اللهعلیه وآله) وَ اَنَا ابْنُ بِنْتِ نَبِیِّکَ وَ قَدْ حَضَرَنِی مِنَ الاَمْرِ ما قَدْ عَلِمْتَ، اَللّهُمَّ اِنِّی اُحِبُّ الْمَعْرُوفَ وَ اُنْکِرُ الْمُنْکِرَ... »؛ (خداوندا! این قبر پیامبر تو محمّد(صلى الله علیه وآله) و من هم فرزند دختر او هستم، از آنچه براى من پیش آمده تو آگاهى، خداوندا! من معروف را دوست داشته و از منکر بیزارم!)

فرزند گرانقدر حضرت زهرا (س) با آنکه از موقعیت و شرایط خود آگاهی و اشراف کامل دارد برای حفظ کیان جامعه اسلامی بر امر به معروف و نهی از منکر تاکید می‌کند تا توجه جامعه اسلامی به حفظ معروف و بی‌تفاوتی  به منکر که سم مهلک یک جامعه پویا و سالم است را گوشزد کند.

ایشان در جای دیگر حجت را تمام کرده می‌فرمایند:

«اِذا اُدِّیَتْ وَ اُقِیمَتْ، اِسْتَقامَتِ الْفَرایِضُ کُلُّها هَیِّنُها وَ صَعِبُها»؛ (هرگاه فریضه امر به معروف و نهى از منکر به درستى انجام شود و اقامه گردد، فرایض دیگر اعمّ از آسان و دشوار انجام خواهد شد.)

نفی منکر از نظر حضرت یکی از مصادیقی است که در تمامی عرصه‌های زندگی مسلمین راه گشاست و آن را محدود به زمان و مکان خاص نمی‌کند و تک تک افراد را مخاطب قرار می‌دهد.

ایشان برای سهل و آسان شدن مشکلات روزمره زندگی، مردم را به رعایت امر به معروف و نهی از منکر سوق می‌دهند.  

اگر بخواهیم پیام قیام امام را در یک سخن خلاصه کنیم، همان زودن جامعه از منکر و توجه به معروف‌هایی است که می تواند هر روزه در گوشه کنار ما رخ دهد.  یکی از مصادیق نهی منکر، عدم اشاعه و جلوگیری از عادی شدن آن در جامعه است، از همین رو نباید به نحوی عمل کنیم که تصور شود عمل به منکر امری عادی است و به روال تبدیل شده است.

نهادینه شدن «نظارت اجتماعی»، بهترین میزان و بی‌طرف‌ترین در اجرای این موضوع است. نباید با بی‌تدبیری و سلبی عمل کردن در مواردی که با احساسات عمومی و باورهای آحاد جامعه ارتباط مستقیم پیدا می‌کند این تصور را در جامعه تقویت کنیم که اگر فساد و خلافی در جایی اتفاق می‌افتد، برخی حریم امن دارند و فرد گوینده است که در خسران خواهد افتاد.

خیر اینها آموزه‌ای نیست که نظام مقدس اسلامی در جامعه ترویج کند و اگر خلافی صورت گرفته است حتما رسیدگی خواهد شد و صرف برخورد با رسانه‌ها که به حق مجریان صادق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستند، چنان در اذهان متبادر شود که مفسدان در حریم امن قرار دارند و ناظران اجتماعی توانی در برابر افشای منکر ندارند.

کد خبر : ۴۱۵۴۶۴