خبرگزاری کار ایران

فصلی نو در همکاری بازار سرمایه ایران و عمان

شاپور محمدی با رئیس نهاد ناظر بر بازار سرمایه و بیمه عمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) ، عبدالله السلمی رییس نهاد ناظر بر بازار سرمایه و بیمه عمان (CMA)، در دیدار با دکتر شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و تنی چند از مدیران این سازمان، ضمن اشاره به اشتراکات متعدد و ظرفیت ‌های همکاری گسترده میان بازار سرمایه دو کشور، بر همکاری همه جانبه میان دو نهاد ناظر تاکید کرد.

 شاپور محمدی، رییس سازمان بورس با اشاره به رابطه عمیق، طولانی و سازنده میان دو نهاد ناظر، پذیرش مشترک شرکت ‌های ایرانی و عمانی در بورس ‌های دو طرف، آموزش مشترک، همکاری در راستای گسترش سواد مالی و فراگیر شدن مباحث مالی در دو کشور، همکاری در مباحث فقهی و تاسیس صندوق‌های مشترک در ایران و عمان را از جمله حوزه‌های مورد علاقه دو طرف دانست.

محمدی همچنین پیشنهاد تشکیل دو تیم کاری برای پیشبرد پروژه ‌های تعریف شده میان دو طرف را ارائه کرد که با استقبال طرف عمانی روبرو شد.

در این دیدار بهادر بیژنی، جانشین رییس سازمان در امور بین‌الملل و جذب سرمایه‌گذاری خارجی به «الگوی آبی Blue Model» که اخیرا با پیشنهاد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در هیات مدیره سازمان بورس و اراق بهادار تصویب شد، اشاره کرد. (بر اساس این الگو سرمایه‌ گذاران بزرگ اختیار تعامل مستقیم مالی با بانک‌ها و نهادهای متولی بازار سرمایه "شرکت سپرده‌گذرای مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه" را پیدا می‌کنند که این امر موجب از بین رفتن ریسک نکول کارگزاری می‌شود.)

در پایان، رییس نهاد ناظر عمان ضمن دعوت رسمی از رییس سازمان بورس جهت دیدار از ارکان بازار سرمایه عمان، ابراز امیدواری کرد پروژه‌های تعریف شده میان بازار سرمایه دو کشور هر چه زودتر اجرایی شوند.

 

کد خبر : ۴۱۵۳۹۷