خبرگزاری کار ایران

سیدرضا تقوی در گفت‌وگو با ایلنا:

سازوکار انتخابات شوراها در کمیته جامعه روحانیت مشخص می‌شود

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه جامعه روحانیت هنوز به انتخاب کاندیدا نرسیده، گفت: کمیته انتخابات در جامعه روحانیت مشخص شده است و این کمیته باید ساز و کارها را مشخص کند.

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی  در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در خصوص اقدامات جامعه روحانیت برای انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری گفت: البته دیر شده است، اما جامعه روحانیت کارهایی انجام داده است.

او با بیان اینکه جامعه روحانیت هنوز به انتخاب کاندیدا نرسیده است، گفت: کمیته انتخابات در جامعه روحانیت مشخص شده است و این کمیته باید ساز و کارها را مشخص کند.

او در خصوص تغییرات احتمالی آرایش اصولگرایان با انتخاب بادامچیان به عنوان رییس ستاد انتخابات جبهه پیروان نیز گفت: جبهه پیروان مجموعه‌ای از احزاب اصولگراست. جامعه روحانیت به هر حال سازوکار موضوع را مشخص می‌کند و تغییراتی نیز صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با مشخص شدن سازوکار جامعه روحانیت، نحوه ورود به عرصه انتخابات کمی روشن تر خواهد شد.

تقوی در خصوص اینکه آیا قرار است جامعه روحانیت به اجماعی نظیر آنچه در انتخابات مجلسین افتاد برسد یا خیر، گفت: قاعدتا تلاش می‌شود این اجماع  با محوریت جامعه روحانیت مبارز مجددا شکل بگیرد.

تقوی در مورد منع احمدی‌نژاد از ورود به انتخابات و فرمایشات رهبر انقلاب درباره دوقطبی که ایجاد می‌شود گفت: رهبری فرمودند من مشورت کردم و خیرخواهانه مسئله‌ای را مطرح کردند. به نظر من منظور ایشان از دوقطبی‌ای که ایجاد می‌شود این است که بین نیروهای وفادار به نظام و علاقمند به خدمت به کشور ممکن است درگیری ایجاد شود. از این رو رهبری، احمدی‌نژاد را از ورود به انتخابات منع کردند.

او گفت: رهبری این را تشخیص دادند که جلوی این موضوع باید گرفته شود و از باب نصیحت به برادران مومن این را تذکر دادند.

کد خبر : ۴۱۵۰۷۸