خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی مرزبانی ناجا در گفتگو با ایلنا:

۲۶۳ صیاد غیرمجاز دستگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۴۱۵۰۵

مرزبانی ناجا در عملیات متعدد در مرز یکصدهزار لیتر سوخت قاچاق را کشف و به چرخه انرژی کشور باز گرداند/نیروهای این یگان با سه هزار و ۱۱ ماموریت گشت ساحلی، بیش از هزار و ۸۸ ماموریت اعزام به دریا و بازرسی ۱۳ هزار و ۴۱۷ شناور لنج صیادی، ۳۵ فروند شناور متخلف را توقیف کردند.

ایلنا: معاون اجتماعی مرزبانی ناجا از دستگیری قاچاقچیان و کشف قابل توجهی مواد سوختی قاچاق در آبهای دریای عمان خبر داد.

سرهنگ نیکوفرد در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با تشریح کشفیات مرزبانی ناجا اظهار داشت: مرزبانی ناجا در عملیات متعدد در مرز یکصدهزار لیتر سوخت قاچاق را کشف و به چرخه انرژی کشور باز گرداند.

وی گفت: مأموران پایگاه دریابانی چابهار حین پایش و کنترل مرزهای آبی با مشکوک شدن به سه فروند شناور اقدام به متوقف ساختن و بازرسی از آنان ‌کردند.

وی تصریح کرد: دریابانان با توقیف سه فروند شناور و دستگیری سه قاچاقچی موفق شدند ۱۷ هزار و ۶۴۰ لیتر مواد سوختی قاچاق را کشف و ضبط کنند.

به گفته وی، متهمان جهت تشکیل پرونده تحویل مراجع مسئول شدند.

وی همچنین از دستگیری ۲۶۳ صیاد غیرمجاز توسط ماموران یگان حفاظت شیلات خبر داد و تاکید کرد: یگان حفاظت سازمان شیلات ایران با دستگیری ۲۶۳ صیاد غیرمجاز و کشف بالغ بر سه هزار کیلوگرم انواع آبزیان طی یک ماه گذشته مانع از صید غیرمجاز شد.

وی ادامه داد: صیادان غیرمجاز با استفاده از ادوات و روش‌های غیرمجاز همواره صدمات بیشماری به ذخائر و منابع آبزی وارد می‌کنند. بدین ترتیب، ماموران این یگان طی یک ماه گذشته بیش از ۵۸ هزار عدد آلات و ادوات صید غیرمجاز کشف کردند.

وی گفت: در راستای حفاظت از منابع آبزیان و حمایت از حقوق مرزنشینان و صیادان مجاز، نیروهای این یگان با سه هزار و ۱۱ ماموریت گشت ساحلی، بیش از هزار و ۸۸ ماموریت اعزام به دریا و بازرسی ۱۳ هزار و ۴۱۷ شناور لنج صیادی، ۳۵ فروند شناور متخلف را توقیف کردند.

وی دستگیری ۲۶۳ متخلف و کشف بالغ بر سه هزار و ۵۶۰ کیلوگرم انواع آبزیان را از دیگر کشفیات این یگان طی یک ماه گذشته برشمرده و اظهار داشت: در این مدت نیز بیش از ۴۵ هزار لیتر بنزین و گازوئیل قاچاق کشف و ضبط شد.

وی با ذکر این مهم که کومه‌هایی که در گذشته جهت استراحت موقت صیادان مورد استفاده قرار می‌گرفت امروزه به محلی برای تخلف صیادان غیرمجاز تبدیل شده است از انهدام ۳۹ عدد کومه با هماهنگی قضات در استانهای ساحلی کشور خبر داد.

معاون اجتماعی مرزبانی ناجا از کشف بیش از ۱۱ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش دو میلیارد ریال خبر داد و افزود: ماموران پایگاه دریابانی ماهشهر پیوسته با نظارت دقیق بر مرز‌ها و مناطق مرزی، امکان هرگونه تحرکات غیر قانونی را به حداقل رسانده‌اند.

وی گفت: ماموران ما هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی خود به دو فروند لنج باری ظنین شده و آن‌ها را متوقف کردند و در بازرسی از شناور‌ها بیش از ۱۱ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد.

سرهنگ نیکوفرد ارزش سوخت کشف شده را بیش از دو میلیارد ریال تخمین زد و اظهار داشت: در همین ارتباط پنج قاچاقچی دستگیر و دو فروند لنج باری توقیف شد که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

وی در ادامه با اشاره به کشف و انهدام لوله‌های انتقال سوخت و مخازن سوخت قاچاق در ساحل روستای بوستانو بندرعباس گفت: باتلاش و همت شبانه روزی همکارانمان و انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی موفق به کشف و انهدام شبکه انتقال قاچاق سوخت در منطقه بوستانو شدیم.

وی ادامه داد: قاچاقچیان با لوله‌گذاری در سه محور به طول بیش از سه کیلومتر در نوار ساحلی، سوخت قاچاق را از طریق لوله‌های P. V. C به دریا منتقل و از طریق شناور‌ها سوخت را به خارج از کشور قاچاق می‌کردند.

وی تاکید کرد: با تشدید گشت‌های هدفمند و محسوس و نامحسوس در نقاط آلوده مرز‌ها قصد داریم در حد امکان جلوی قاچاق سوخت را بگیریم.

وی یادآور شد: منطقه ساحل غربی شهر بندرعباس و شمال شهرستان بندر خمیر که با شهرستان بندرعباس هم‌مرز است، به عنوان مناطقی شناخته می‌شود که در بعد مقابله با قاچاق مورد توجه و تمرکز نیروهای عملیاتی و اطلاعاتی این پایگاه است.

وی گفت: کشف بیش از سه کیلومتر لوله انتقال سوخت، ۴۰ هزار لیتر گازوئیل، ۲۰ عدد مخزن بزرگ و کوچک، هفت دستگاه موتور پمپ انتقال سوخت از اقدامات مهم مرزبانان در استان هرمزگان بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز