خبرگزاری کار ایران

صادقی در تذکری آیین‌نامه‌ای مطرح کرد؛

انتقاد از تفاوت وثیقه اهانت‌کننده به ارتش و منتشرکننده تخلف شهرداری

عضو هیات رییسه فراکسیون امید در مجلس در جریان نشست علنی امروز با انتقاد از تبعیض فاحش میان اهانت‌کننده به ارتش و افشاگر تخلفات شهرداری تهران، اعلام کرد: دولت گذشته ۴۸ هزار میلیارد تومان محکومیت قطعی مالی دارد که ۱۲ هزار میلیارد تومان به شخص رییس دولت سابق مربوط می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمود صادقی در جریان نشست علنی صبح امروز مجلس در تذکری آیین‌نامه‌ای خطاب به رییس دیوان محاسبات، گفت: مقام معظم رهبری روز گذشته در درس خارج از فقه فرمودند درباره‌ی شخصی که با ایشان برای کاندیداتوری ریاست جمهوری مشورت کرده گفته‌اند که صلاح نمی‌دانند در انتخابات حضور پیدا کنند چون این فرد باعث دو دستگی و ایجاد فضای دو قطبی می‌شود.

احمدی‌نژاد بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی را هدر داد

عضو هیات رییسه فراکسیون امید در مجلس خاطرنشان کرد: این فرد کلاً با ایجاد تشتت کار خودش را در هشت سال ریاست جمهوری پیش برد و هرج و مرج در نظام اداری - مالی کشور ایجاد کرد، بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی را هدر داد.

او در مجلس خاطرنشان کرد: آن شخص در دوره‌ ریاست جمهوری هشت ساله با ایجاد تشتت و دودستگی و ایجاد فضای دو قطبی در کشور  کارش را پیش برد و علاوه بر آن هرج و مرجی در نظام مالی و اداری کشور به وجود آورد؛ به طوری که بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی را به باد داد.

رییس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصادی و انضباط مالی با اشاره به برگزاری جلسه این فراکسیون با رییس و دادستان دیوان محاسبات، اعلام کرد: بنابر اعلام دادستان دیوان، دولت گذشته ۴۸ هزار میلیارد تومان تخلف و محکومیت مالی قطعی دارد که ۱۲ هزار میلیارد تومان آن مربوط به شخص رییس دولت سابق است. بنابر این از رییس مجلس و رییس دیوان محاسبات درخواست اجرای احکام صادره را دارم.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید همچنین در تذکر دیگری خطاب به وزرای اطلاعات و دادگستری گفت: در چند ماه اخیر شاهد بازداشت برخی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران بوده‌ایم که بر خلاف ضوابط قانونی با آنان برخورد شده است.

تفاوت فاحش وثیقه اهانت‌کننده به ارتش و افشاگر تخلفات شهرداری

او اضافه کرد: فردی که در سایت معمارنیوز اسناد افشاء شده سازمان بازرسی را قرار داده است، بازداشت شده و برای او قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی صادر شده که قابل اجرا نیست. این در حالی است برای فردی که به ارتش جمهوری اسلامی اهانت کرده قرار سبک ۵۰ میلیون تومانی صادر می‌شود. سوال ان است که چرا دستگاه قضایی تبعیض آمیز برخورد می‌کند؟

به گزارش ایلنا، صادقی در پایان خواستار پیگیری این موضوع و پاسخ به افکار عمومی ازسوی وزیر دادگستری شد.

کد خبر : ۴۱۴۴۵۴