خبرگزاری کار ایران

محصول مهندسی اقتصاد مقاومتی عرضه شد

بهره‌برداری از نسخه جدید نرم‌افزار "تام اسکادا"

همزمان با بازدید سازمان پدافند غیرعامل از شرکت تام، نسخه جدید "تام اسکادا" عرضه شد.

 به گزارش ایلنا به نقل از ایکوپرس ، مسئولان سازمان پدافند غیرعامل از این سیستم که هم اکنون در سایت پرس جنوبی ایران‌خودرو مستقر است، دیدن کردند و در جریان مدیریت اطلاعات این خط توسط نرم‌افزار اسکادای تام قرار گرفتند. همکاری با پدافند غیر عامل، موارد امنیتی چنین محصولی را با استاندارد‌های ملی پوشش می‌دهد.

براساس این گزارش، حدود دو سال از نصب تام اسکادا در سالن پرس جنوبی ایران‌خودرو می‌گذرد که با تکیه بر تکنولوژی ربات‌های جدید و این نرم افزار، طی این مدت بازده خط پرس به لحاظ کمی و کیفی به دلیل وجود ابزار مانیتورینگ، ثبت دقیق پارامترها همچنین امکان گزارش‌گیری کامل از خطاهای سیستم بدون نقص بوده است و این موضوع امور نگهداری و تعمیرات در این خط را تسهیل کرده است.

باستانی مدیر پروژه تام اسکادا در این خصوص گفت: در نسخه جدید، سعی شده از طریق بازخوردهای دریافتی از سایت ایران‌خودرو همچنین شبیه‌سازی‌هایی که در تام انجام شده، برخی کاستی‌های نسخه قبلی مرتفع شده و در نتیجه نسخه DevII این نرم‌افزار علاوه بر امکانات جدید، اکنون دارای انعطاف‌پذیری، امنیت و پایداری بیشتری است.

وی خاطر نشان کرد: نرم‌افزار صنعتی "تام اسکادا" در واقع محصولی برآمده از اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان است که جزو تولیدات کاملا ملی و با فن‌آوری روز محسوب می‌شود که با توجه به امکانات و مزایای آن، قابلیت صادرات را نیز دارد.

لازم به ذکر است، این نرم‌افزار جامع که طراحی و اجرای آن از سوی مهندسان تام طی سال‌های اخیر به انجام رسیده است، دارای قابلیت جمع‌آوری، ذخیره‌سازی و پردازش اطلاعات بر مبنای رایانش ابری(Cloud Computing)  توسعه یافته است و به راحتی می‌تواند یک پلنت تولیدی را از راه دور و به صورت کاملا بهره‌ور مدیریت کند. در راستای ارائه ‌خدمات متناسب با نیاز مشتریان جدید، این نرم‌افزار همواره در حال تکمیل و به روز شدن است.

توان مهندسی و قابلیت‌های "تام اسکادا" نه فقط در صنعت خودرو بلکه در صنایع مادر از جمله صنعت نفت، فولاد و معدنی، ریلی، نیروگاهی، به صورت کاملا کاربردی قابل استفاده است و از این حیث می‌توان از آن به عنوان یک محصول ملی استراتژیک یاد کرد.

 

 

کد خبر : ۴۱۳۴۵۷