خبرگزاری کار ایران

با تصویب هیئت وزیران؛

شرکت برق حرارتی به فهرست سازمان‌های توسعه‌ای اضافه شد

با تصویب هیئت وزیران و ابلاغ معاون اول رئیس جمهور، شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی به فهرست سازمان های توسعه ای اضافه شد.

به گزارش ایلنا، هیئت وزیران در جلسه ۲۱/۶/۱۳۹۵ به پیشنهاد شماره ۱۰۰/۲۰/۱۴۰۵۳/۹۵ مورخ ۱۸/۲/۱۳۹۵ وزارت نیرو و به استناد تبصره های (۳) و (۴) الحاقی بند (الف) ماده (۳) قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی - مصوب ۱۳۸۹- تصویب کرد:

«شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی به فهرست سازمان های توسعه ای اضافه می شود.»

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، این مصوبه را برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی- وزارت نیرو – سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

سازمان‌های توسعه‌ای به سازمان‌هایی گفته می‌شود که به ارائه خدمات توسعه‌ای و نوسازی صنایع مختلف می‌پردازند. هر چند این سازمان‌ها در قالب ساختار‌ها و شخصیت‌های حقوقی مختلفی اعم از عمومی و خصوصی ایجاد می‌شوند ولی شایع‌ترین نوع شکل‌گیری این سازمان‌ها در کشور، سازمان‌هایی هستند که در بدنه حاکمیت و در قالب شرکت‌های دولتی ایجاد شده و فعالیت می‌کنند.

شایان ذکر است مطابق قانون اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و مقررات اجرایی مربوط به آن، تاکنون سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بانک توسعه صادرات ایران، بانک صنعت و معدن، بانک کشاورزی، بانک مسکن و بانک توسعه تعاون به عنوان سازمان‌های توسعه‌ای موضوع تبصره(۳) بند(الف) ماده(۳) قانون مورد بحث تعیین شده‌اند. ضمن آنکه در حوزه کشاورزی، شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران و شرکت شهرکهای کشاورزی که با اصلاح اساسنامه یکی از شرکتهای مادر تخصصی موجود ایجاد می‌شود، بر اساس حکم قانون برنامه پنجم توسعه به این موارد اضافه شده‌اند.

کد خبر : ۴۱۳۴۲۰