خبرگزاری کار ایران

صبح امروز انجام شد؛

ناو ایتالیایی در اسکله منطقه یکم نیروی دریایی ارتش پهلو گرفت

ناو اعزامی از کشور ایتالیا با نام "یورو" صبح امروز شنبه در اسکله منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبری ارتش جمهوری اسلامی ایران پهلو گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش پس از مراسم استقبال در دیداری که سفیر کشور ایتالیا و همچنین وابسته نظامی کشور ایتالیا در ایران با وی داشتند، گفت: ناو اعزامی از کشور ایتالیا با هدف سیاسی، فرهنگی و نظامی به ایران سفر کرده است.

امیر دریادار حسین آزاد در این دیدار به تعاملات دریایی و سیاسی بین دو کشور و مشترکات فرهنگی اشاره کرد و افزود: با توجه به بین المللی بودن نیروی دریایی در تمامی کشورهای جهان، هرساله یگان‌های نظامی دریایی متشکل از ناوها و یگان‌های پروازی در قالب ناوگروه به کشورهای دیگر عزیمت می‌کنند.

وی، هدف از این سفرها را، تعاملات دریایی بین المللی و انجام تمرین‌های دریایی مشترک یا انجام رزمایش‌های مشترک بین دو یا چند کشور عنوان کرد.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش یادآورشد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با حضور فعال در این میدان ضمن حضور در مجامع بین المللی دریایی از جمله برگزاری نشست‌ها و همایش‌های دریایی و نیز سفرهای دریانوردی، هرساله میزبان ناوگروه‌های اعزامی از کشورهای دیگر دنیا بوده است.

وی اضافه کرد: از آنجا که دشمن همیشه بدنبال تخریب جمهوری اسلامی ایران بوده و تلاش در اجرای پروژه ایران هراسی و ناامن بودن ایران داشته است، اما با اثبات حقیقت برای کشورهای همسایه، منطقه و دیگر کشورهای جهان در خصوص امنیت بالای این مرز و بوم در دنیا، نیروهای نظامی سایر کشورها بویژه نیروی دریایی به ایران عزیمت و در برنامه‌های مشترک شرکت می‌کنند.

ناو ایتالیایی در مدت حضور خود در بندرعباس ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه درهرمزگان و امام جمعه بندرعباس و استاندار هرمزگان از برخی جزایر استان هرمزگان همچون قشم و هرمز دیدن می‌کنند و با دستاوردهای رزمی و دفاعی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران که به دست توانمند کارکنان این نیرو ساخته شده، آشنا می‌شوند.

همچنین برخی فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی، انجام تمرین‌های دریایی مشترک و تعاملات سیاسی از جمله برنامه‌های ناو ایتالیایی است.

ناو ایتالیایی تا روز سه شنبه 6 مهرماه در بندرعباس حضور دارد و پس از آن با برگزاری تمرین مشترک دریایی از استان هرمزگان خارج می‌شود.

کد خبر : ۴۱۳۴۱۴