خبرگزاری کار ایران

حواشی حضور عارف در یک مدرسه؛

انتقاد از نحوه بازتاب مشکلات فرهنگیان در صداوسیما

همزمان با نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه شهید کدخدایی توسط محمدرضا عارف، این مراسم با حواشی انتقاد برخی معلمان نسبت به نحوه بازتاب مشکلات معیشتی فرهنگیان در صداوسیما همراه بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز درحالی که رییس فراکسیون امید باحضور در مراسم آغاز سال جدید تحصیلی در مدرسه شهید کدخدایی منطقه ۱۱ تهران، زنگ این مدرسه را به صدا درآورد، این مراسم با حواشی  همراه بود.

دانش‌آموزان غیرسیاسی میزبان رئیس فراکسیون امید

در حالی دانش‌آموزان کلاس هفتمی، هشتمی و نهمی مدرسه شهید کدخدایی از مدت‌ها قبل با لباس‌های فرم متحدالشکل روی صندلی‌هایی در حیاط بزرگ این مدرسه منتظر آغاز مراسم بودند که پس از ورود عارف به مدرسه، کمتر کسی از میان دانش‌آموزان نماینده سپیدموی پایتخت را می‌شناخت.

بر این اساس، هنگامی که خبرنگار ایلنا درباره میهمان اصلی برنامه  از ۱۰ نفر از دانش‌آموزان به‌صورت انتخابی سوال پرسید، تنها یک نفر مدعی شد که عارف را می‌شناسد که او نیز درباره موفقیت رییس فراکسیون امید در انتخابات اخیر مجلس اطلاع دقیقی نداشت و شناختش مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری و زمانی بود که او به‌ نفع روحانی کنار کشید.

باز آمد بوی ماه مدرسه ...

فضای شاد حاکم بر مدرسه پسرانه شهید کدخدایی و شوخی و خنده دانش‌آموزان این مدرسه در حالی بار دیگر خبر از آغاز مهرماه می‌داد که گروهی از دانش‌آموزان (هفتمی‌ها) برای نخستین‌بار قدم به این مدرسه می‌گذاشتند و برخی (هشتمی‌ها و نهمی‌ها) بعد از سه‌ماه دوری، به‌وضوح دلتنگ مدرسه و هم‌کلاسی‌ها بودند.

توزیع شاخه‌های گل و همهمه دانش‌آموزان

در بخشی از مراسم، مسئولان مدرسه شاخه گل‌هایی را در میان دانش‌آموزان توزیع کردند که این مسئله موجب ایجاد همهمه در جمع دانش‌آموزان شد.

نارضایتی برخی دانش‌آموزان نوجوان از حضور والدین

با وجود این‌که دانش‌آموزان مدرسه شهید کدخدایی همگی نوجوان بودند، برخی از والدین، فرزاندانشان را در روز نخست سال تحصیلی جدید همراهی کردند که از قضا برخی از این نوجوانان که کم‌کم برای خودشان مرد شده‌اند، چندان از این همراهی خرسند نبودند!

انتقاد به نحوه بازتاب مشکلات معیشتی فرهنگیان در صداوسیما

عارف بلافاصله پس از ورود به مدرسه شهید کدخدایی با حضور در دفتر مدیریت با معلمان این مدرسه دیدار و گفت‌وگو کرد و در جریان این دیدار کوتاه، یکی از معلمان نسبت به نحوه بازتاب مشکلات معیشتی فرهنگیان در صداوسیما انتقاد کرد و این شیوه را مغایر با شأن و جایگاه فرهنگی معلمان دانست و رییس فراکسیون امید نیز با تایید صحبت‌های این معلم اعلام کرد که صداوسیما باید با دقت بیشتری نسبت به بازتاب مشکلات فرهنگیان اقدام کند و رسانه‌ای کردن همه مسائل درست نیست.

از «یار دبستانی» تا «مرگ بر آمریکا»

در مدت زمانی که حضار منتظر ورود محمدرضا عارف و آغاز رسمی مراسم بودند، سرودهای جالبی در حیاط مدرسه پخش شد که بر این اساس، ورود عارف به حیاط مدرسه با پخش سرود «یار دبستانی من» همزمان شد و در فاصله‌ای که دانش‌آموزان منتظر بودند؛ عارف پس از بازدید از دفتر مدیریت مدرسه و دیدار با معلمان، برای نواختن زنگ مدرسه بار دیگر به حیاط بازگردد، ترانه «مرگ بر آمریکا» با صدای حامد زمانی پخش شد.

02

از نکات جالب‌توجه دیگر در مراسم امروز مدرسه شهید کدخدایی نظم و انضباط بسیار خوبی بود که در طول مراسم در میان دانش‌آموزان حکمفرما بود و با وجود این‌که دانش‌آموزان در بخش‌های مختلف و در هنگام سخنرانی تمامی مسئولان حاضر در مراسم با حفظ نظم، به سخنرانی‌ها گوش دادند، هنگامی که آبادیان شهردار منطقه ۱۱ برای سخنرانی درباره پسماندهای خشک و تر پشت تریبون رفت، سر و صدای دانش‌آموزان بلند شد.

تقدیر از دو خانواده شهید

به گزارش ایلنا، در پایان این مراسم از پدر شهید دانش‌آموز امیرحسین صمدیار، از شهدای جنگ تحمیلی و همچنین همسر شهید سردار داریوش درستی از شهدای مدافع حرم با حضور محمدرضا عارف،‌ نظریان مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۱، آبادیان شهردار منطقه ۱۱ و سرهنگ رضایی فرمانده سپاه سلمان فارسی تقدیر به عمل آمد.

jpg

020

کد خبر : ۴۱۳۳۶۳