خبرگزاری کار ایران

کشته شدن ۴ عضو القاعده در حمله هوایی آمریکایی

در حمله پهپاد‌های آمریکایی به یک وسیله نقلیه در شرق صنعا چهار عضو القاعده شاخه شبه‌جزیره عربستان کشته شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، بر اساس اعلام دو مقام رسمی محلی در روز شنبه، چهار عضو القاعده شاخه یمن،‌ از جمله یک فرمانده محلی، در حمله پهپاد‌های آمریکایی به یک وسیله نقلیه در شرق صنعا کشته شدند.

این مقام‌های محلی اعلام کردند که این حمله در استان «مآرب» که از سوی نیروهای وفادار به «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری دمستعفی و فراری این کشور کنترل می‌شود در ساعات آخرین روز جمعه به وقوع پیوست. «ابو خالد الصنعانی» فرمانده محلی شبه‌نظامیان القاعده در شبه‌جزیره عربستان با سه همراه خود در این حمله کشته شده است.

این دومین حمله پهپاد‌ها در دو روز گذشته بوده که فرماندهان محلی گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به القاعده را هدف قرار می‌دهند. این افراد از سوی مقام‌های آمریکایی خطرناک شناخته می‌شوند.

یک حمله پهپاد به یک وسیله در استان «البیضا» در مرکز یمن در روز پنجشنبه منجر به کشته شدن «عبدالله الصنعانی»،‌فرمانده ارشد منطقه‌ای این گروه شده است.

آمریکا تاکنون از پهپاد‌ها برای هدف قرار دادن گروه‌های داعشی که با سوءاستفاده از جنگ داخلی یمن موفق به نفوذ در این کشور شده‌اند،‌استفاده کرده است.  

مقام‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند که شاخه القاعده در عربستان سعودی، یکی از بزرگترین و مهم‌ترین تهدید‌های امنیتی در خاورمیانه به شمار می‌آید. این گروه،‌که بیشتر دولت یمن و نیروهای حوثی را مورد هدف قرار می‌دهند،‌ مسئولیت حمله‌های سال گذشته در دفتر هفته‌نامه فرانسوی «شارلی ابدو» را پذیرفته است.

کد خبر : ۴۱۳۳۵۱