خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان خبر داد:

برطرف شدن ضعف ولتاژ برق غرب گیلان

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان گفت: با استقرار پست 230.63 کیلوولت در سطح فوق توزیع ضعف ولتاژ شبکه برق در غرب گیلان برطرف شده است.

به گزارش  ایلنا از رشت، عظیم بلبل‌آبادی صبح امروز در جلسه شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به بهره‌برداری از چهار پروژه برق در استان بیان کرد: پروژه‌های برق مذکور با هزینه 22 میلیارد و 400 میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان به استقرار پست سیار 230.63 کیلوولت در منطقه تره تالش اشاره کرد وگفت: پست برق مذکور دارای یک دستگاه فیدر خط 230 کیلوولت، یک دستگاه فیدر ترانس 63 کیلوولت و دو دستگاه فیدر خط خروجی 63 کیلوولت است.

بلبل آبادی با بیان اینکه برای اجرای پروژه پست برق تره تالش مبلغ 13 میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: یک دستگاه فیدر ترانس 30 مگاولت آمپر در منطقه شهر صنعتی صومعه‌سرا به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از خط دومداره 63 کیلوولت برای تامین برق شهرک صنعتی سفیدرود رشت، گفت: خط مذکور به طول 11.3 کیلومتر متشکل از 44 دستگاه پایه با هزینه شش میلیارد و 700 میلیون تومان به بهره‌برداری است.

وی افزود: در منطقه تالش در غرب گیلان با ضعف ولتاژ برق مواجه بودیم و با استقرار پست 230.63 کیلوولت ضعف ولتاژ این منطقه در سطح فوق توزیع برطرف شده است.

وی ظرفیت برق شهر صنعتی صومعه‌سرا را 30 مگاولت آمپر با ولتاژ 63.20 کیلوولت خواند و بیان کرد: ضریب پایداری انرژی برق مطمئن در شهر صنعتی مذکور به دو برابر افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان به وجود یک دستگاه پست سیار 63.20 کیلوولت با ظرفیت 15 مگاولت آمپر در شهر صنعتی صومعه‌سرا اشاره کرد و بیان داشت: اجرای پروژه جدید برق در شهر صنعتی صومعه‌سرا با هزینه 2 میلیارد و 520 میلیون تومان سبب آزادسازی یک دستگاه پست سیار برای مواقع اضطراری شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه ضریب اطمینان و پایداری امکان تامین انرژی برق صومعه‌سرا افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: امر مذکور با افزایش ظرفیت ترانسفورماتور در صومعه‌سرا تحقق پیدا کرده است.

بلبل آبادی در ادامه به تولید برق و تعداد نیروگاه‌های استان اشاره کرد و بیان داشت: در شرایط و ماه‌های مختلف سال میزان تولید برق در گیلان متفاوت است.

وی ظرفیت نامی تولید برق در شش نیروگاه گیلان را 2 هزار و 816 مگاوات خواند و افزود: سه نیروگاه با سوخت فسیلی و سه نیروگاه با استفاده انرژی‌های تجدیدپذیر فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه 2 هزار و 200 مگاوات برق در ماه‌های اخیر در گیلان تولید شده است، اظهار کرد: گیلان رتبه پنجم و ششم تولید برق در کشور را به خود اختصاص داده اما میانگین تولید برق در ماه‌های مختلف سال متفاوت است.

وی با اشاره به وجود 27 هزار کیلومتر مدار خطوط فشار متوسط و فشار ضعیف در گیلان، بیان کرد: میزان تلفات انرژی استان حدود 11 درصد است.

بلبل آبادی به تلفات 1.69 درصدی انرژی برق در سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت: سال 93 تلفات برق گیلان 1.71 درصد بود.

کد خبر : ۴۱۳۲۶۸