خبرگزاری کار ایران

مدیر کل گمرکات استان کرمان خبر داد:

افزایش 25 درصدی صادرات گمرک

asdasd
کد خبر : ۴۱۲۳۲

عمده ترین کالاهای وارداتی استان شامل لوازم و ماشین آلات صنعتی و مکانیکی، لوازم صنعتی و برقی و اجزا و قطعات خودرو و... می باشد که از کشور های امارات، چین، کره جنوبی و... وارد شده است.

کرمان-ایلنا: در ده ماهه سال جاری نسبت به مشابه سال قبل، صادرات گمرک استان از لحاظ وزن 25 درصد افزایش و از لحاظ ارزش 1 درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایلنا، محسن مصطفایی در جمع خبرنگاران، با اشاره به عمده ترین کالاهای صادراتی استان افزود: این کالاها شامل:پسته و مغز پسته، سنگ و کنستانتره مولیبدن، مصنوعات مسی، کاشی و سرامیک، خرما و... بوده که به کشورهای اروپایی، امارات، مالزی، آسیای میانه و... صادر گردیده است.

وی میزان صادرات در ده ماهه اول سال جاری را قریب 175 هزار تن با ارزش قریب 653 میلیون دلار عنوان کرد.

مصطفایی با بیان اینکه در ده ماهه اول سال جاری میزان واردات بیش از 70 هزار تن به ارزش قریب 355 میلیون دلار است اظهار داشت: میزان واردات گمرک استان از لحاظ وزن 29 درصد و از لحاظ ارزش 56 دصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: عمده ترین کالاهای وارداتی استان شامل لوازم و ماشین آلات صنعتی و مکانیکی، لوازم صنعتی و برقی و اجزا و قطعات خودرو و... می باشد که از کشور های امارات، چین، کره جنوبی و... وارد شده است.

وی خاطر نشان کرد: راه اندازی شبکه یارانه ای گمرک بم، سامانه قضایی تحت وب گمرک کرمان و سیرجان، سیستم اتوماسیون اداری تحت وب گمرک سیرجان و... ازاقدامات انجام شده گمرکات استان در سال جاری می باشد.

وی با اشاره به اینکه گمرک استان کرمان در سال گذشته رتبه نخست را به خود اختصاص داده است یادآور شد: توسعه انبار های اختصاصی و راه اندازی کتابخانه تخصصی گمرکات استان کرمان، اجرای پروژه فیبر قضایی گمرک بم و... از اقدامات در حال انجام در گمرکات استان کرمان می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز