خبرگزاری کار ایران

فرماندار آران و بیدگل:

«افتخارالاسلام آرانی» یك عالم مجاهد و استاد بزرگ اخلاق بود

کد خبر : ۴۱۱۶۷

«افتخارالاسلام دربندی آرانی» با داشتن حسن خلق و تاكید بر نظافت و بهداشت در جامعه و خانواده‌اش؛ از روحیه استكبارستیزی بسیار بالایی در دوران خفقان رژیم پهلوی برخوردار بود.

ایلنا – آران و بیدگل: فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: افتخارالاسلام دربندی آرانی از روحیه استكبارستیزی بسیار بالایی در دوران خفقان رژیم پهلوی برخوردار بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران وبیدگل، روح الله سلگی در مراسم اختتامیه نخستین كنگره «افتخارالاسلام دربندی آرانی» با اعلام این مطلب با اشاره به اینكه وجود عالمان بزرگی چون افتخارالاسلام دربندی آرانی در نیم قرن گذشته در شهرستان آران وبیدگل خود نشان دهنده تحقق رسالت دینی در دارالشهدای این شهرستان است، گفت: ایشان علاوه بر تسلط در موضوعات مختلف دینی ارتباط نزدیكی با اجتماع داشتند و جامع الطراف بود.

وی با بیان اینكه ایشان با داشتن حسن خلق وتاكید بر نظافت و بهداشت در جامعه و خانواده‌اش از روحیه استكبار ستیزی بسیار بالایی نیز در دوران خفقان رژیم پهلوی برخوردار بود، گفت: عالم ربانی افتخارالسلام آران فردی امانت دار بود كه تاثیرگذاری زیادی در اجتماعی، سیاسی داشت و نمونه بارزی بود از یك روحانی الگو و شاگرد مكتب بزرگان چون خمینی كبیر.

وی گفت: آران وبیدگل مهد علمای فراوانی این چنین است كه متاسفانه هنوز نسبت به شناخت آنها درجامعه پرداخته نشده است.

وی؛ علمایی چون « افتخارالااسلام آرانی» و « آیت الله میرزا احمد عاملی آرانی» را به عنوان بهترین مبلغان دینی در نیم قرن پیش عنوان كرد و گفت: وجود چنین علمایی در شهرستان آران و بیدگل نشان دهنده تحقق رسالت دینی در دارالشهدای این شهرستان است.

سلگی وجود شعرایی چون« مرحوم سلیمان صباحی بیدگلی » و علمایی چون « مرحوم آیت الله افتخارالاسلام دربندی آرانی » را نشان دهنده اصالت دینداری مردم فهمیم شهرستان آران و بیدگل دانست و گفت: باید تفكر و ابعاد شخصیتی افتخارالاسلام آرانی را كه موجب افتخار دنیای اسلام است؛ به عنوان فلسفه وجودی دین اسلام در جامعه تبیین شود.

فرماندار آران و بیدگل با اشاره به اینكه عزت ایران اسلامی در 8 سال دفاع مقدس و گسترش مكتب عاشورا و تشیع مدیون علما و مجاهدانی چون «افتحارالاسلام آرانی» است، گفت: در طول تاریخ همیشه علما همراه مردم و مستضعفین جامعه بوده اند.

«حجت الاسلام اشكوری» مشاور سیاسی مدرسین حوزه علمیه قم نیز به ابعاد دینی و شخصیتی این عالم بزرك پرداخت و گفت: « آیت الله افتخارالاسلام » به حق  از علمای مبارز دینی نیم قرن گذشته بود كه تلاشهای بسیار فراوانی را برای زنده نگه داشتن مكتب عاشورا، اهل بیت (ع) و دین اسلام به كار برد،  لذا باید بیشتر به ابعاد شخصیتی،دینی، اجتماعی و مبارزاتی این عالم بزرگ پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز