خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان:

پیروی از خط رهبری راهکار مقابله با فتنه‌های انتخاباتی است

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۳۳

استاندار زنجان؛ حساسیت توام با اقتدار را به جهت حضور حداکثری مردم در انتخابات را یادآور شد و گفت: فضای سیاسی داخل کشور نگران کننده نیست بلکه گروهی در فکر سوء استفاده از این فضا هستند.

زنجان ـ‌ایلنا: استاندار زنجان گفت: ارتقاء استانی زنجان به استان درجه دومی در شاخص‌های حجم صادارت، واردات، تولیدات، کشاورزی، راه‌ها و راه‌آهن و دیگر شاخص‌ها بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد رئوفی نژاد استاندار زنجان  ظهرامروز(7 بهمن) در جلسه مشترک ائمه جمعه و فرمانداران بر استفاده از ظرفیت زنجانیان خارج از استان که دارای ظرفیت و موقعیت ارتباطات داخلی و خارجی در کشور هستند، تاکید کرد و گفت: از این پتانسیل خارج از سلایق و غل و غش سیاسی استفاده شده است.

به گفته رئوفی نژاد؛ همه بر این باور هستند که با انسجام و اتحاد بیشتر در خدمت توسعه استان قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه جلسات با زنجانی‌های خارج از استان با حضور امام جمعه زنجان برگزار می‌شود، ادامه داد: سلامت مسیر در گروی ارتباط با نماینده ولی فقیه است.

مقام عالی استان به ارتقاء درجه استان به درجه 2 کشوری اشاره کرد و افزود: این ارتقاء در شاخص‌های حجم صادارت، واردات، تولیدات، کشاورزی، راه‌ها و راه آهن و دیگر شاخص‌ها بود.

استاندار زنجان به انتخابات و حساسیت این دوره اشاره کرد و گفت: به جهت همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا باید تلاش بیشتری برای هرچه باشکوهتر برگزاری شدن این انتخابات به عمل آورد.

وی؛ حساسیت توام با اقتدار را به جهت حضور حداکثری مردم در انتخابات را یادآور شد و گفت: فضای سیاسی داخل کشور نگران کننده نیست بلکه گروهی در فکر سوء استفاده از این فضا هستند.

استاندار زنجان به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص انتخابات و بیان سوژه انتخابات آزاد اشاره کرد و یادآور شد: از این پس نگاه ما به رهبری است و باید مراقب توطئه‌ها و فتنه‌هایی از این دست از سوی دشمنان نظام باشیم.

به گفته رئوفی نژاد فتنه 88 مردم این کشور را آگاه تر و هوشیارتر از گذشته کرد و شاهد حضور گسترده مردم در این دور از انتخابات هم خواهیم بود.

رئوفی نژاد در ادامه با اشاره به مهمترین برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در سالجاری در استان زنجان گفت: در دهه فجر امسال بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی سرمایه‌گذاری در استان زنجان خواهیم داشت.

استاندار زنجان با بیان اینکه تعداد این پروژه‌ها 728پروژه با اعتباری بالغ بر 9هزار و 168میلیارد تومان خواهد بود، افزود: از این تعداد 712 پروژه بهره‌برداری و 16 پروژه کلنگ‌زنی خواهد بود.

وی در ادامه تعداد پروژه‌های عمرانی از تعداد کل پروژه‌ها را 556 پروژه برشمرد و گفت: برای این تعداد پروژه‌ها اعتباری بالغ بر 85میلیارد تومان اختصاص دارد.

مقام عالی استان تعداد پروژه‌های عمرانی را که به بهره‌برداری می‌رسد؛ بالغ بر 546پروژه با اعتبار 73میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این تعداد 16پروژه عمران شهری با اعتبار 5میلیارد تومان و43پروژه عمران روستایی با اعتبار 33میلیارد و900میلیون تومانی خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به 12پروژه اقتصادی با مجموع سرمایه‌گذاری 172طرح و پروژه اقتصادی سرمایه گذاری با اعتبار 9هزار و 83میلیارد تومان و اشتغالزایی 8هزارو 507نفر را در استان مهم ارزیابی کرد و گفت: از این تعداد 172طرح و  166پروژه با اعتبار 272میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری می‌رسد که یک هزارو 117نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

رئوفی‌نژاد در این زمینه خاطرنشان کرد: از این تعداد 16طرح کلنگ‌زنی با اشتغال 7هزار و 390 نفر با اعتبار 270میلیون دلاری و 2  هزار و 452 میلیون یوروی را در استان زنجان شاهد خواهیم بود که در مجموع معادل 8هزار و 811 میلیارد تومان را شامل خواهد شد.

استاندار زنجان در بخشی از سخنان خود آبگیری سد تالوار را برای استان زنجان مهم ارزیابی کرد وگفت: این سد آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از واحد تولیدی کیلوس در ابهر، پروژه‌های پارس حیات در ابهر،‌ بهره‌برداری از بیمارستان ایجرود، دانشکده دندانپزشکی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان و بهره‌برداری از 6هزار واحد مسکن مهر با 7پروژه سنگین که آماده بهره‌برداری در استان هستند را داری اهمیت برای استان اعلام کرد و گفت: بهره‌برداری از این پروژه‌ها در زمان خود اطلاع رسانی خواهد شد.

رئوفی نژاد با اشاره به 31طرح مهر ماندگار در استان زنجان گفت: 2 هزار و 899 میلیارد تومان از این 31 طرح 22 طرح، طرح عمرانی با مبلغ مشخص و 9 پروژه اقتصادی با اعتبار یک هزار و 340 میلیارد تومان به همراه تسهیلات خواهد بود.

این مقام مسئول در ادامه به حوزه‌های علمیه و مصلی‌های استان اشاره کرد و گفت: در بخش مصلی‌ها از سال 89 تاکنون 8.3 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته بود که 5.8 میلیارد تومان اختصاص یافت.

وی همچنین اعتبار مصوب حوزه‌های علمیه از سال 89 تا 91 را 6.8 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: 2.9 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز