خبرگزاری کار ایران

پرش 175 واحدی شاخص كل

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۲۲

شاخص صنعت نیز رشدی 184 واحدی را تجربه کرد و شاخص بازارهای اول و دوم به ترتیب 144 و 250 واحد صعودی شدند.

در داد و ستدهای اولین روز کاری هفته متغیرهای بازار سهام در روندی صعودی قرار گرفتند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، صعود آرام و دور از هیجان در تالار شیشه ای بورس تهران، روزی به دور از دغدغه را برای اهالی این بازار فراهم کرد.
در نتیجه معاملات اولین روز کاری هفته، رشد قیمت نمادهای هلدینگ پارسیان، سرمایه گذاری غدیر، ملی مس، فولاد مبارکه، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و پتروشیمی شازند بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل داشتند. در نتیجه این داد و ستدها شاخص کل 175 واحد بالا رفت و در عدد 37 هزار و 409 به کار خود پایان داد.
همچنین شاخص صنعت نیز رشدی 184 واحدی را تجربه کرد و شاخص بازارهای اول و دوم به ترتیب 144 و 250 واحد صعودی شدند.
معامله گران امروز 272 میلیون برگه سهم و حق تقدم را دست به دست کردند که ارزش معامله این حجم سهام، 128 میلیارد تومان بود که در 27 هزار نوبت انجام شد.
در پایان معاملات روز شنبه ارزش روز بازار نیز از 169 هزار میلیارد تومان عبور کرد.
گفتنی است، از 272 میلیون سهمی که معامله شد بیشترین حجم معاملات متعلق به نمادهای بانک انصار، سرمایه گذاری غدیر، هلدینگ پارسیان، بانک ملت، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و فولاد مبارکه بود که در مجموع حدود 150 میلیون برگه سهم معامله شده در روز جاری متعلق به این هفت نماد بود.
صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت به نمادهای داده پردازی، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، سایپا آذین، شهد، پتروشیمی شازند، فولاد آلیاژی ایران و سرمایه گذاری پارس توشه بود.
این در حالی بود که، نمادهای پارس خودرو، سرمایه گذاری ملت، سرامیک های صنعتی اردکان، محورسازان ایران خودرو، آلومینیوم ایران، تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی و لیزینگ صنعت و معدن با بیشترین کاهش قیمت، انتهای جدول امروز را به خود اختصاص دادند.
همچنین بیشترین توجه بازار نیز به نمادهای هلدینگ پارسیان، فولاد مبارکه، ملی مس، بانک ملت، سرمایه گذاری غدیر، سایپا و سرمایه گذاری معادن و فلزات بود که باعث شد این نمادها لقب پر بیننده ترین نمادهای بازار را از آن خود کنند.
در پایان معاملات امروز بورس تهران، سرمایه گذاران به دلیل تمایل به تصاحب سهام شرکت های فولاد الیاژی ایران، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، سیمان آرتا اردبیل، قند مرودشت، فولاد امیر کبیر کاشان، هلدینگ نفت و گاز پارسیان و پتروشیمی فناوران در صف خرید این سهام قرار گرفتند و طولانی ترین صف های خرید را برای این نمادها تشکیل دادند.
اما سهامداران نمادهای گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو؛ داروسازی اسوه، نفت پارس، پالایش نفت تبریز، گروه صنعتی ملی، شیر پاستوریزه پگاه خراسان و آلومتک با بی مهری به این نمادها، سنگین ترین صفهای فروش را برای خروج از سهام شرکت های مذکور رقم زدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز