خبرگزاری کار ایران

نشست رهبران آمریکا و روسیه برای بررسی بحران سوریه

کد خبر : ۴۱۱۱۵

در این نشست‌ها دستاوردهای فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه برای حل بحران این كشور که قرار است گزارش آن را ۲۹ ماه جاری میلادی به اعضای شورای امنیت ارائه کند، بررسی می‌شود.

رهبران آمریکا و روسیه برای بررسی بحران سوریه ماه آینده میلادی با یكدیگر دیدار می‌کنند.
به گزارش ایلنا به نقل از سوریه نیوز، منابع دیپلماتیک غربی گفتند که سلسله نشست‌هایی طی روزهای آینده و پیش از دیدار «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا و «ولادیمیر پوتین» همتای روسی‌ وی با هدف یافتن راه حلی برای بحران سوریه برگزار می‌شود.
در این نشست‌ها دستاوردهای «اخضر ابراهیمی» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه برای حل بحران این كشور که قرار است گزارش آن را ۲۹ ماه جاری میلادی به اعضای شورای امنیت ارائه کند، بررسی می‌شود.
این منابع افزودند که نشست‌هایی که در روزهای آینده برگزار می‌شود، پاسخ مثبت به پیشنهاد مسکو برای دیدار نماینده مسكو با نمایندگان کشور‌های عضو دائم در شورای امنیت و نیز دیدار «جان کری» وزیر خارجه دولت جدید آمریكا با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و حضور ابراهیمی است.
منابع غربی تصریح کردند که هدف از این نشست‌ها یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه بر اساس توافق‌نامه ژنو و بررسی جزئیات مرحله انتقالی در سوریه با توجه به واقعیت‌های این کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز