خبرگزاری کار ایران

حضور پررنگ بانوان در اسکی استان همدان

کد خبر : ۴۱۰۸۱

ششمین جشنواره زمستانی همدان با حضور بیش از 55 اسکی‌باز در دو بخش آقایان و بانوان در پیست تاریک دره همدان با استقبال خوب اسکی‌بازان از سراسر استان روبه‌رو شد.

ایلنا-همدان: رئیس هیئت اسکی استان همدان اظهار داشت: همزمان با برگزاری ششمین جشنواره زمستانی همدان؛ هیئت اسکی استان همدان نسبت به برگزاری یک دوره مسابقه اسکی آلپاین با حضور بیش از 55 اسکی‌باز در دو بخش آقایان و بانوان در پیست تاریک دره همدان اقدام کرد که با استقبال خوب اسکی‌بازان از سراسر استان روبه‌رو شد.

محمد یوسف آزادیان، افزود: در این رقابت‌های یک روزه ورزشکاران در سه رده سنی آقایان و یک رده بانوان در رشته آلپاین با هم مسابقه دادند که در پایان نفرات برتر معرفی و جوایزی به آنان اهدا شد.

رئیس هیئت اسکی استان همدان تصریح کرد: بخش نونهالان که حضور و رقابت این رده سنی ماحصل تلاش مدارس اسکی و آموزش رایگان مربیان هیئت استان بوده؛ از بخش‌های جذاب این مسابقات بود که در نهایت محمد حسینی، آرین سماوات و امین محمدی موفق شدند به عناوین اول تا سوم دست پیدا کنند.

وی اضافه کرد: در دو بخش بعدی آقایان و در رده سنی جوانان کیاوش حیدری به عنوان اول دست یافت و نوید ارجمندیان و اردوان لیلاچیان به ترتیب در جایگاه دوم و سوم ایستادند و در رده سنی بزرگسالان رضا خوشدلان عملکرد بهتری نسبت به رقبا داشت و در جایگاه نخست ایستاد‏، میلاد جوشقانی نایب قهرمان شد و میلاد نیکوکار نیز جایگاه سوم را از آن خود کرد.

آزادیان با ابراز خوشحالی از حضور پررنگ بانوان در اسکی استان همدان و روند رو به رشد این رشته در بخش بانوان یادآور شد: در بخش بانوان خوشبختانه رقابت بسیار نزدیک و پرنشاطی را شاهد بودیم که در نهایت یاسمن جوشقانی قهرمان شد‏، اکرم جعفری به عنوان دومی رسید و سمیلا یادگاری به مقام سوم بسنده کرد.

وی در پاسخ به اینکه به چه دلیل مسابقات قهرمانی کشور که قرار بود هم‌زمان با این جشنواره برگزار شود به زمان دیگری موکول شده، خاطرنشان کرد: مسابقات اسکی قهرمانی کشور قطعاً در رشته آلپاین نیاز به طول پیست بیش از هزار متر دارد و با توجه به اینکه امسال بعد از سال‌ها در همدان بارش خوبی را شاهد نبودیم با هماهنگی فدراسیون اسکی برای بالابردن سطح کمی و کیفی رقابت‌ها زمان این رقابت‌ها تغییر کرد تا بتوانیم بعد از بارش برف بهتری نسبت به حال حاضر میزبانی خوبی را داشته باشیم.

از نکات جالب و جذاب این رقابت‌ها حضور میهمانان خارجی و داخلی ششمین جشنواره زمستانی همدان و همچنین 29 سفیر، کاردار و رایزن فرهنگی کشورهای مختلف در پیست اسکی تاریک دره همدان بود که اسکی‌بازان شرکت کننده در این مسابقات با اهدا شاخه‌های گل به این میهمانان خیر مقدم گفتند.

ششمین جشنواره زمستانی همدان که از پنجم بهمن در این دیار کلید خورد تا دهم بهمن ماه با حضور مسئولان کشوری، میهمانان داخلی و خارجی و همچنین 29 تن از سفرا، کارداران و رایزنان فرهنگی کشورهای مختلف و 25 نفر از مدال‌آوران و قهرمانان ادوار مختلف المپیکی سال‌های 1948 تا 2012 لندن در همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین، برپا است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز