خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم ماهشهر در مجلس:

سیاستگذاری فرهنگی باید توسط ائمه جمعه و حوزه‌های علمیه انجام شود

asdasd
کد خبر : ۴۱۰۳۴

ادارات ارشاد و تبلیغات اسلامی باید با هماهنگی ائمه جمعه، فعالیت‌های فرهنگی شهرستان را تدوین کنند.

بندر امام خمینی(ره) - ایلنا: نماینده مردم شهرستان‌های ماهشهر، بندر امام، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در هر شهرستانی باید کارهای فرهنگی ازنظر سیاست‌گذاری و خط‌دهی توسط ائمه جمعه و حوزه‌های علمیه صورت بگیرد.

به گزارش ایلنا از بندر امام، حبیب آقاجری گفت: کار فرهنگی، یک کارِ پیچیده و خیلی موثر است که بازدهی آن زمان‌بر است و از آنجا که نظام ما یک نظام انسان ساز است، باید برای کارهای فرهنگی در حوزه شهرستان برنامه‌ای تدوین شود.

وی درخصوص توجه مسوولین به مراسم صرفا مذهبی و عدم توجه به فرهنگ غنی و سرشار از معنویت ایرانی گفت: وقتی صحبت از فرهنگ می‌کنیم، منظورمان فرهنگ اسلامی است، چون این اسلام است که به ایران و فرهنگ آن ارج داده است.

نماینده مردم ماهشهر درمورد دیدگاه علامه مطهری درخصوص خدمات متقابل اسلام و ایران گفت: هرچند شخصیت‌های زیادی از ایران بوده‌اند که کمک‌های بزرگی به اسلام کرده‌اند ولی همان‌ها هم در مکتب اسلام پرورش یافته‌اند. بنابراین مرزبندی فرهنگ دینی و ایرانی را قبول ندارم، زیرا ما جزوی از اسلام هستیم.

آقاجری درخصوص عدم حمایت لازم از مولفین بومی بیان داشت: باتوجه به اینکه 40 درصد صنایع پتروشیمی کشور و همچنین ادارات کل بنادر و دریانوردی و همچنین گمرک در این شهرستان مستقر هستند، باید به توسعه فرهنگیِ منطقه کمک کنند، هرچند صنایع پتروشیمی کمک‌های خوبی کرده است. ما برای رسیدن به این منظور باید از افراد شایسته در تصدی‌ها استفاده کنیم که اگر این شایستگی‌ها در نزد افراد بومی پیدا شود؛ طبیعتا در الویت قرار دارند.

وی درخصوص عدم شرکت تیم بدنسازی بندر امام در مسابقات کشوی به دلیل نداشتن فقط یک میلیون تومان گفت: برخی تیم‌های ورزشی در منطقه فاقد ورزشکاران بومی هستند، الویت کار ما حمایت از ورزشکاران بومی است و درصددیم کاری کنیم تا جوانان شایسته ما بتوانند در میادین مختلف ورزشی، توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند و این مسأله که جوانان ما بخاطر عدم تأمین مالی در قالب تیم‌های دیگر در مسابقات شرکت کنند، قابل قبول نیست.

آقاجری در بخش پایانی درخصوص عدم وجود بیمارستان در شهر 100 هزار نفری بندر امام گفت: این مسأله را داریم از طریق رییس جمهور و وزیر بهداشت و درمان پیگیری می‌کنیم و امیدواریم هرچه سریعتر این معضل برطرف شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز