خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت کاشان:

مبلغان احتکار در گناه محتکران سهیم هستند

کد خبر : ۴۱۰۲۵

نقش کسانی که دل مردم را با شایعات بی‌اساس خالی کرده و آنها را به جمع کردن و احتکار کالاها توصیه می‌کنند مانند صدام است.

ایلنا- كاشان: امام جمعه موقت کاشان گفت: مبلغان احتکار در جامعه در گناه احتکارکنندگان سهیم و شریک هستند.

به گزارش  خبرنگارایلنا در كاشان « حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی » در خطبه‌های نمازجمعه این هفته در مسجد حبیب بن موسی(ع) این شهرستان اظهار داشت: نقش کسانی که دل مردم را با شایعات بی‌اساس خالی کرده و آنها را به جمع کردن و احتکار کالاها توصیه می‌کنند مانند صدام است.
وی با تأکید بر وفور نعمت در کشور افزود: عده‌ای از افراد ترسو که نان به نرخ روز می‌خورند بر موجی که توسط فرصت‌طلبان در جامعه ایجاد شده دامن می‌زنند که این همان خواست معاندان با انقلاب است لذا باید دست دشمن را خواند و مانع از تحقق اهداف شومشان شویم.
خطیب نمازجمعه کاشان با قدردانی از نشست‌های اخیر دولت و مجلس تصریح کرد: همان گونه که از اختلافات بین این دو نهاد انتقاد می‌شود باید از این نشست‌های همراه با اتحاد و تفاهم که به منظور برنامه‌ریزی برای حل مشکلات کشور انجام می‌شود تقدیر کرد.
به گفته وی امروز روز وحدت است و در شرایطی که استکبار می‌خواهد با تحریم‌های اقتصادی ملت ما را از پای درآورد باید دشمن را دور زد و با اخذ تدابیر لازم و کنترل تورم و فشارهای دشمن، مردم را امیدوار کنیم.
اسماعیلی در ادامه با کرامیداشت دهه فجر بیان داشت: در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در امپراطوری‌های خبری و شبکه‌های مختلف بیگانه، برنامه‌های بسیاری به منظور سمپاشی و انتشار ویروس ناامیدی در بین ملت ایران مانند قارچ می‌رویند که این امر هوشیاری همگان را می‌طلبد و امیدواریم ملت به ویژه نسل جوان با حضور حماسی‌تر از سال‌های گذشته بار دیگر دشمنان را مأیوس سازند.
وی با اشاره به فراز و نشیب‌ها، تلخی‌ها و شیرینی‌های دهه فجر سال 57 یادآور شد: ملتی که با ایمان خود در مقابله با رژیم ستمشاهی به پیروزی رسید امروز نیز با استقامت، بصیرت و دشمن‌شناسی پایدار در برابر دسیسه‌های مختلف استکبار ایستاده است و 22 بهمن ماه امسال نیز برگ زرین دیگری بر کتاب افتخارات خود می‌افزاید.
امام جمعه موقت کاشان تأکید کرد: امیدواریم مدیون امام نباشیم و رسالت خطیری که بر عهده داریم با تبعیت از مقام معظم رهبری به انجام برسانیم.
وی در بخش دیگر از خطبه‌ها مذهی شیعه را در دنیا ناشناخته ذکر و عنوان کرد: آنچه از شیعه در دنیا تبلیغ شده تنها صحنه‌هایی از قمه و نوزادان خونین‌آلود است در حالی که تشیع این نیست بلکه بهترین فرهنگ و اندیشه نابی است که هر یک از ما شیعیان وظیفه داریم تا این مذهب را به تشگان دنیا معرفی کنیم و مانع از توطئه دشمن شویم که با ددمنشی با بمباران اطلاعاتی می‌خواهد جلوه‌ای تلخ به تشیع به کام دنیا بریزد.
وی استفاده از فضای مجازی را بهترین راه برای معرفی شیعه به دنیا دانست و اضافه کرد: هر یک از شیعیان باید برای خود وبلاگ و یا سایت داشته باشند تا آموزه‌های شیعه را به کام تشنگان و درماندگان دنیا که در جست‌و‌جوی راه نجات هستند، بریزند.
وی در پایان با اشاره به عضویت 40 هزار نفر در ستادهای نمازجمعه کشور و لزوم مساعدت و کمک‌های مردمی به این ستادهای خودجوش خواستار اختصاص برخی موقوفات به این حوزه عبادی سیاسی شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز