خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان:

قیمت برنج در بازار رصد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۱۰۱۰

علاوه بر رصد موجودی برنج در سطح بازار،‌ قیمت برنج نیز با جدیت بیشتری نظارت و کنترل می‌شود تا با افرادی که در این زمینه تخلف می‌کنند به شدت برخورد شود.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت:برای توزیع برنج داخلی و واردات مشکلی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید جواد تقوی اظهار داشت: با هماهنگی مجموعه استانداری ها و فرمانداری ها، اجرای این طرح ابلاغ شد که پیش بینی می کنیم با توانی که در مجموعه دستگاههای استانی وجود دارد همچنین با کمک سازمانهای صنعت معدن و تجارت استانها، سازمان تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، ‌صدا و سیما و به خصوص وزارت کشور،‌ اقدامات و تدارکی که دیده شده است، شرایط خوبی را برای تنظیم بازارشب عید فراهم اورد.

وی تصریح کرد: 10 هزار نفر نیروی بازرسی در این طرح همکاری خواهند کرد و 24 هزار نفر نیروی بسیجی که از قبل، همکاری لازم را برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها با ما داشتند، در این طرح نیز با ما تعامل خواهند داشت.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان به وضع عرضه برنج در کشور اشاره کرد و افزود: برای توزیع برنج داخلی و واردات مشکلی وجود ندارد.

تقوی با بیان اینکه نهصد هزار تن برنج در 9 ماه سالجاری به کشور وارد شده است، اظهار کرد: در هفته های اخیر فقط  برنج هندی با مسئله ای روبرو شده و آن هم به دلیل فضای دو نرخی است که در بازار وجود دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این موضوع زمینه را برای فرصت طلبی برخی افراد سودجو فراهم کرده است که با ورود کارگروه کنترل بازار، این مهم بررسی و پیگیری جدی می شود.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان تاکید کرد: علاوه بر رصد موجودی برنج در سطح بازار،‌ قیمت برنج نیز با جدیت بیشتری نظارت و کنترل می شود تا با افرادی که در این زمینه تخلف می کنند به شدت برخورد شود.

تقوی در ادامه وضع دیگر اقلام  را مناسب ارزیابی کرد و گفت:  هم به لحاظ عرضه و هم قیمت،‌ وضع در سایر محصولات از جمله مواد لبنی و مواد غذایی عادی است و امیدواریم با ذخیره سازی های مناسبی که برای ایام نوروز انجام می شود، ‌بتوانیم بازار متعادلی را برای مردم داشته باشیم.

وی برگزاری جلسات هفتگی کارگروه کنترل بازار را در بهبود وضع تنظیم و مدیت بازار در طول هفته موثر دانست و گفت: در این جلسات عمده ترین مباحث در ارتباط با مدیریت بازار در تامین کالاهای اساسی و سایر اقلام رصد می شود که ضمن بحث های کارشناسی برای بهبود شرایط تولید، توزیع و عرضه به مشکلات روز نیز رسیدگی می شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز