خبرگزاری کار ایران

آغاز جشنواره ملی مرکبات در جهرم

کد خبر : ۴۰۹۷۲

بیش از۹۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی در شهرستان جهرم وجود دارد که از این میزان ۵۰ هزار هکتار به باغ اختصاص دارد.

شیراز- ایلنا: جشنواره ملی مرکبات به منظور ارائه توانمندی‌های جهرم در زمینه تولید، بسته بندی و صادرات مرکبات دقایقی قبل در تالار علامه امینی جهرم آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنااز جهرم، بیش از۹۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی در شهرستان جهرم وجود دارد که از این میزان ۵۰ هزار هکتار به باغ اختصاص دارد که سالانه قریب به یک میلیون تن دارای انواع محصولات باغی شامل مرکبات، خرما، انگور، انار، انجیر، زیتون و غیره است.

تولیدات باغی جهرم، ۳۳ درصد کل تولید باغی استان فارس را شامل می‌شود و این شهرستان نزدیک به ۴۸. ۲ درصد باغ‌های مرکبات استان را در خود جای داده و ۵۶. ۲ درصد محصولات باغی فارس متعلق به این شهرستان است.

۱۶ از دیگر سو و براساس آمار ارایه شده، بالغ بر درصد تولیدات باغی کشور متعلق به جهرم است که با این روند جهرم قطب باغبانی فارس محسوب می‌شود.

جهرم با دارا بودن ۶هزار هکتار نخیلات و تولید ۳۰ هزار تن خرما در سال، یکی از مناطق عمده تولید خرما در کشور به شمار می‌آید که ۹۵ درصد خرمای تولیدی از نوع شاهانی است.

جشنواره ملی مرکبات به واسطه ارایه و معرفی توانمندیهای شهرستان جهرم در عرصه تولید مرکبات و با حضور معاونان وزیر جهادکشاورزی و برخی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس و مقامات استان با مشارکت تولیدکنندگان و باغداران از صبح امروز آغاز به کار کرده و تا عصر ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز