خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

بلیت سینماها گران می‌شود

انجمن سینماداران پیشنهاد داد قیمت بلیت سینماها در تهران برای سینماهای مدرن تا سقف ۱۵ هزار تومان افزایش پیدا کند.

محمد قاصد اشرفی در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ باتوجه به مصوبه شورای صنفی نمایش در تاریخ ۱۵ شهریور ۹۵ مبنی بر ارائه پیشنهاد انجمن سینماداران برای ارائه قیمت جدید بلیت‌های سینمایی، امروز هیات مدیره انجمن سینماداران در آستانه روز ملی سینما تشکیل جلسه داد و مقرر شد بهای بلیت در تهران افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: قیمت بلیت در سینماهای مدرن روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ هزار تومان و سایر روزها ۱۲ هزار تومان و روزهای نیم بها ۸ هزار تومان، سینماهای ممتاز روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۳ هزار تومان، سایر روزها ۱۰ هزار تومان و روزهای نیم بها ۶ هزار تومان، سینماهای درجه یک روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ هزار تومان، سایر روزها ۵ هزار تومان و روزهای نیم بها ۳ هزار تومان تعیین شده است.

وی ادامه داد: این قیمت‌ها بعد از تصویب در شورای صنفی نمایش و سازمان سینمایی، در شهرستانها در اختیار اداره ارشاد هر استان است زیرا هر استان با استان دیگر تفاوت دارد و سینماداران می‌توانند با هماهنگی اراده ارشاد استان تصمیم بگیرند.

رئیس انجمن سینماداران افزود: باتوجه به اینکه سیستم‌های جدید و پیشرفته در حال جایگزینی است و هزینه‌های زیادی دارد و با وجود آنکه موسسه سینما شهر هم فقط بخشی از این هزینه را پرداخت می‌کند اما بازهم سینماداران نمی‌توانند هزینه‌های خود  را با فروش فیلم‌ها هم‌پوشانی کنند.

اشرفی ادامه داد: نظر برخی صنوف این بود که قیمت بلیت سینماها بیشتر از آنچه در جلسه مصوب شده؛ افزایش پیدا کند اما انجمن سینماداران مخالف بود.

کد خبر : ۴۰۹۶۹۹