خبرگزاری کار ایران

همزمان با دهه مبارک فجر؛

34 پروژه برق در کردستان به بهره‌برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۴۰۹۲۰

برای بهره‌برداری از پروژه‌ها، 38 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، استانی و داخلی شركت هزینه شده است.

ایلنا- سنندج: مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق كردستان اظهار داشت: همزمان با ایام مبارک دهه فجر 34 پروژه توسط این شرکت افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

محمد مصطفی نجفیان ضمن اعلام این مطلب به خبرنگار ایلنا گفت: برای بهره‌برداری از پروژه‌ها، 38 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، استانی و داخلی شركت هزینه شده  است.

وی با اشاره به پروژه‌های مهم و قابل توجه شركت تصریح كرد: باتوجه به نیاز مبرم واحدهای مسكن مهر به تامین برق و نیز با عنایت به تاكیدات و توصیه‌های مسئولین و مقامات كشوری و استانی، ایجاد زیرساخت‌ها و تاسیسات تامین برق پروژه‌های مسكن مهر استان در اولویت پروژه‌های سال جاری قرار گرفت.

نجفیان تصریح کرد: با این وجود بیش از 18میلیارد از ریال از محل اعتبارات ملی، استانی و داخلی جهت برق رسانی به پروژه‌های مسكن مهر در مجتمع‌های بلال و امام حسین(ع) قروه و پروژه‌های كامیاران، سقز و مریوان هزینه شده است و این پروژه‌های ازجمله پرژه‌های قابل توجه شركت جهت افتتاح در دهه مبارك فجر هستند.

وی از احداث روشنایی معابر جاده سنندج – همدان  با اعتباری بالغ بر 2میلیارد ریال و برقرسانی به شهرك بهداشت كامیاران با اعتباری در حدود 1 میلیارد و پانصد میلیون ریال به عنوان سایر پروژه‌های مهم شركت در سال جاری یاد كرد.

مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق استان كردستان افزود: به منظور تعدیل و بهینه‌سازی مصرف برق در روشنایی معابر شهرستان قروه با همكاری سازمان بهره‌وری انرژی ایران(سابا) بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون ریال جهت نصب چراغ‌های گازی و كم مصرف و با بازده بالا در سطح شهر و روستاهای این شهرستان صرف شده است.

وی در ادامه به پروژه‌های انجام شده در بخش كشاورزی اشاره كرد و گفت: باتوجه به اینكه استان دارای ظرفیت خوبی در زمینه كشاورزی است، در سال جاری پروژه‌های احداث خطوط نفوذی در نقاط مختلف استان جهت برقدار نمودن چاه‌های كشاورزی تعریف و اجرا شده است كه از آن جمله می‌توان به احداث خط نفوذی در روستای حسن آباد محمد نظر قروه و روستاهای كوخان بانه اشاره كرد كه در مجموع اعتباری بیش از یك میلیارد و 300 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای آنها هزینه شده است.

نجفیان افزود: در زمینه اصلاح شبكه نیز پروژه‌های متعددی در ماه‌های اخیر در نقاط مختلف استان اجرا شده است كه اصلاح شبكه شهری شریف آباد و بهارستان و شبكه روستای گلتپه در شهرستان سقز، اصلاح شبكه روستای توربره ریز كامیاران و اصلاح شبكه روستای نوره سنندج پروژه‌های مهم شركت در این زمینه هستند.

وی با اشاره به عملكرد درخشان وزارت نیرو در استان در سالهای پس از انقلاب اسلامی خاطرنشان كرد: در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی در رراستای سیاست‌های محرومیت زدایی از نقاط دور افتاده و محروم، به سرعت شهرهای كوچك و روستاهای استان از نعمت برق برخوردار شدند و صنعت برق در این سالها پیشرفت چشمگیری داشته است به گونه‌ای كه هم اكنون نیروگاه‌های موجود نه تنها استان را از لحاظ تامین برق بی‌نیاز كرده‌اند، زمینه را برای  تبادل انرژی برق با استان‌های مجاور و كشورهای همسایه را نیز فراهم نموده اند و هم اكنون تمامی شهرها و روستاهای استان از نعمت برق برخوردارند.

رئیس كارگروه برق و انرژی كردستان در پایان اظهار امیدواری كرد؛ بهره‌برداری از این پروژه‌ها موجبات تقویت شبكه  و رفاه هرچه بیشتر مشتركین را فراهم نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز