خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت:

پنجم اسفند؛ اعلام نتایج مرحله اول آزمون بورسیه پزشکی خارج از کشور

asdasd
کد خبر : ۴۰۹۱۶

فقط افرادی که کیفیت علمی لازم و تسلط کامل به زبان انگلیسی داشته باشند به خارج از کشور اعزام خواهند شد و ممکن است در برخی از رشته‌ها اصلا داوطلبی به خارج اعزام نشود.

ایلنا: رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نتایج مرحله اول آزمون بورسیه پزشکی خارج از کشور پنجم اسفندماه امسال اعلام می‌شود.

به گزارش ایلنا، جبرائیل نسل سراجی با اعلام این خبر گفت: پذیرفته شدگان این مرحله سپس برای شرکت در مرحله بعدی- مصاحبه- معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: پذیرفته شدگان مرحله اول این آزمون براساس دو برابر ظرفیت اعلام شده برای مصاحبه دعوت می‌شوند.

وی با بیان اینکه آزمون بورسیه پزشکی خارج از کشور روز پنجشنبه پنجم بهمن ماه جاری در پردیس همت دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، گفت: در این آزمون کمتر از ۵۰۰ نفر شرکت کردند.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این آزمون برای پزشکان عمومی و دارندگان مدرک کار‌شناسی ارشد، برگزار شد.

نسل سراجی اضافه کرد: داوطلبان شرکت کننده در این آزمون در صورت پذیرفته شدن در مقطع دکترای حرفه‌ای phd در خارج از کشور تحصیل می‌کنند.

نسل سراجی گفت: طبق بررسی‌های وزارت بهداشت در ایران، ۲۰ رشته پزشکی در مقطع دکترا وجود ندارد بنابراین تصمیم براین گرفته شد تا وزارت بهداشت برای این ۲۰ رشته، دانشجو به خارج از کشور اعزام کند.

وی گفت: در این آزمون داوطلبان در ۲۰ رشته شامل اپتومتری، ارگونومی، ایمنوهماتولوژی، توکسین‌های میکروبی، جمعیت‌شناسی پزشکی وژئومدیسین، زیست فن آوری دریایی -دارویی، سلامت ورسانه، شنوایی‌شناسی، شیمی دارویی و علوم سلولی کاربردی شرکت کردند.

وی افزود: این آزمون همچنین در رشته‌های فارماکولوژی کلینیکال، فن آوری تصویربرداری پزشکی، گفتار درمانی، مهندسی بافت دندانپزشکی، مهندسی توانبخشی، نوروبیوشیمی، مدیریت سلامت -ایمنی و محیط زیست (HSE)، تصویربرداری مولکولی Molecular Imaging، دوراپزشکی (Telemedicine) و سیستم بیولوژی (System Biology) برگزار شد.

نسل سراجی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش این آزمون اندک است، گفت: فقط افرادی که کیفیت علمی لازم و تسلط کامل به زبان انگلیسی داشته باشند به خارج از کشور اعزام خواهند شد و ممکن است در برخی از رشته‌ها اصلا داوطلبی به خارج اعزام نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز