خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی:

10 پروژه آب و فاضلاب در آذربایجان شرقی به بهره برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۴۰۸۴۶

این پروژه‌ها با هزینه‌ای بالغ بر105525 میلیون ریال از سوی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی به اجرا درآمده‌اند.

ایلنا- تبریز: همزمان با دهه مبارک فجر امسال از۱۰ پروژه آب و فاضلاب باهزینه‌ای بالغ بر۱۰۵۵۲۵ میلیون ریال درشرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی بهره برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان با اعلام این مطلب به تشریح این پروژه‌ها پرداخت و گفت: پروژه آبرسانی به مسکن مهر کلانشهر تبریز در سایت ۲۵۰ هکتاری واقع در شهر جدید سهند تبریز، پروژه‌های شبکه جمع آوری فاضلاب خیابان حجتی تبریز، پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب جاده تهران، تصفیه خانه فاضلاب بستان آباد، تصفیه خانه آب مهربان، احداث خط انتقال آب بخشی از ضلع جنوبی اتوبان شهید کسائی، احداث خط انتقال آب طرح تبادل امام علی (ع)، آبرسانی به روستاهای اسفهلان و قلعه چه و مخازن ۵۰۰۰ مترمکعبی آذرشهر و یک هزار مترمکعبی قزلجه میدان در تبریز از جمله پروژه‌هایی است که در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسند.

رضا پوررجب در خصوص طرح تصفیه خانه فاضلاب بستان آباد گفت: سیستم تصفیه فاضلاب بستان آباد از نوع سیستم SBR پیشرفته بوده که با توجه به سابقه اجرای تصفیه خانه به این روش در شهر مراغه و عملکرد مناسب آن و بر اساس مطالعات مهندسی مجدد و مقایسه هزینه‌های اجرایی سیستم تصفیه خانه فاضلاب به روش لجن فعال با هوادهی گسترده (روش قدیمی) با روش تصفیه SBR پیشرفته با جریان مداوم فاضلاب ورودی حداقل ۲۰ درصد در هزینه‌های اجرایی به روش جدید صرفه جویی می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه بر این اساس سیستم تصفیه خانه فاضلاب بستان آباد از روش قدیمی (لجن فعال) به روش جدید (SBR پیشرفته) تغییر داده شد افزود: کل هزینه احداث تصفیه خانه فاضلاب بستان آباد هم در بخش تجهیزات وهم در بخش ابنیه بالغ بر۶۰ میلیارد ریال بوده که با حضور وزیر نیرو و مقامات استانی در دهه مبارک فجردر مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

پوررجب در خصوص بهره برداری از تصفیه خانه آب شهر مهربان گفت: هدف اصلی از طرح تصفیه خانه آب شهر مهربان افزایش بهبود کیفیت آب شرب شهروندان ساکن در این شهر بوده وتصفیه آب شرب با ظرفیت ۱۷۰۰ مترمکعب آب در شبانه روز خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در ادامه به مشخصات سیستم تصفیه خانه آب شهر مهربان اشاره کرد و گفت: سیستم تصفیه آب شهر مهربان سیستم RO به روش اسموز معکوس بوده و برای راه اندازی و بهره برداری از آن بالغ بر ۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرحهای عمرانی هزینه شده است.

پوررجب در ادامه به پروژه آبرسانی به روستای قلعه چه اشاره کرد و گفت: پروژه آبرسانی به روستای قلعه چه از ۴ بخش تشکیل شده که قسمت اول آن خط آب آور با لوله ۱۶۰ میلیم‌تر بطول ۲۵۰ متر به موقعیت تعیین شده تشکیل می‌­دهد..

وی در خصوص قسمتهای دیگر پروژه آبرسانی روستای قلعه چه گفت: در این پروژه یک واحد ایستگاه پمپاژ برای انتقال آب به میزان ۵ لیتر در ثانیه، ساخت یک باب مخزن ۵۰۰ مترمکعبی در ارتفاعات روستا ودر ‌‌نهایت توسعه شبکه توزیع آب روستای قلعه چه به متراژ ۱۵۰۰ متر در سایز‌های ۶۳ الی ۱۶۰ میلیم‌تر با لوله‌های پلی ایتلین بوده که کلا با هزینه‌ای بالغ بر ۲۴۰۰ میلیون ریال از محل منابع استانی و همچنین سایر منابع اجرا شده است.

پوررجب در خصوص پروژه آبرسانی به روستای اسفهلان نیز گفت: اجرای پروژه آبرسانی به روستای اسفهلان توسط خط ۶۰۰ میلیمتری آبرسانی از تبریز به نواحی جنوب غرب و از طریق انشعاب از خط لوله مذکور و انتقال به مخزن ذخیره موجود روستا با احداث یک واحد ایستگاه پمپاژ و خط لوله مربوطه انجام شده است.

وی افزود: این خط لوله پمپاژ حدود ۲ هزار و ۹۷۶ متر بوده که یک هزار و ۸۶ متر آن با لوله ۳۰۰ از نوع چدن داکتیل در مسیر رودخانه احداث شده و بقیه آن نیز از جنس چدن داکتیل و فولادی اجرا شده است

پوررجب خاطرنشان کرد: این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۷۹۲۵ میلیون ریال از محل منابع استانی و سایر منابع به منظور تامین آب شرب روستائیان این منطقه آماده افتتاح شده است.

وی به پروژه‌های فاضلاب آماده افتتاح درسطح شهر تبریز اشاره کرد و گفت: چندین پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب در سطح شهر تبریز از جمله اجرا و اتصال خط فاضلاب واقع در جاده تهران از میدان بسیج به سه راهی اهر با متراژ ۲ هزار م‌تر، اجرا و اتصال شبکه فاضلاب کوی بهشتی در آخر خیابان حجتی به مقدار ۳ هزار و ۵۰۰ متر جمعا با هزینه‌ای بالغ بر۱۴۰۰۰میلیون ریال انجام شده است

پوررجب افزود: همچنین احداث مخزن ۵ هزار متر مکعبی آذرشهر و مخزن یک هزارمترمکعبی قزلجه میدان با هزینه‌ای بالغ بر ۸۰۰۰ میلیون ریال احداث شده و در دهه مبارک فجر به بهره برداری خواهند رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز