خبرگزاری کار ایران

رئیس منابع آب هریس:

هریس از لحاظ آب‌های زیرزمینی جایگاه مطلوبی ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۰۸۳۶

بررسی‌های هیدروگرافی سطح آب سفره‌ها از سال ۶۶ تا ۹۱ نشانگر كسر سطح آب زیرزمینی به میزان ۳۷/۱ متر بوده و این موضوع ضرورت حفاظت از این منابع را دوچندان می‌كند.

ایلنا- هریس: رئیس منابع آب شهرستان هریس گفت: این شهرستان از لحاظ آب‌های زیرزمینی جایگاه مطلوبی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قاسمی جاوید که در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان سخن می‌گفت با ارائه گزارشی از وضعیت منابع آب این شهرستان و با اشاره به کسری ۲۶ میلیون متر مکعبی در مخازن آب زیرزمینی افزود: بررسی‌های هیدروگرافی سطح آب سفره‌ها از سال ۶۶ تا ۹۱ نشانگر کسر سطح آب زیرزمینی به میزان ۳۷/۱ متر بوده و این موضوع ضرورت حفاظت از این منابع را دوچندان می‌کند.

قاسمی جاوید با اشاره به برخی مصوبات این شورا افزود: از برخی از مصوبات این جلسه می‌توان به نصب کنتورهای هوشمند آب و برق، پیگیری صدور و اجرای حکم انسداد چاه‌های غیرمجاز، تأکید بر اجرای طرح‌های آبیاری نوین در پایاب چاه‌ها، قطع برق انشعاب چاه‌های کشاورزی در زمان پیک مصرف آب اشاره نمود.

لزوم برخورد جدی با صاحبان چاه‌های غیرمجاز

فرماندار شهرستان هریس نیز در این جلسه خواستار برخورد جدی با صاحبان چاه‌های غیرمجاز شد.

داریوش مرادی گفت: برای استفاده بهینه از منابع زیرزمینی و کنترل و پیشگیری و ساماندهی چاه‌های غیرمجاز می‌توان اقداماتی از قبیل بهره‌مندی از توانمندی شورا‌ها و دهیاری‌ها، جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز، بهبود و اجرای آبیاری تحت فشار و ایجاد انهار مدرن توسط جهاد کشاورزی، اصلاح الگوی کشت متناسب با شرایط اقلیمی منطقه در قالب کشت محصولات با نیاز آبی کم، قطع برق و سوخت چاه‌های غیرمجاز، جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه، انجام آبخیزداری و نصب کنتور هوشمند آب و برق را انجام داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز