خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

بزرگترین تهدید سلامت حمل دام قاچاق است

asdasd
کد خبر : ۴۰۸۲۹

حساسیت های سازمان دامپزشکی در مورد حمل و نقل دام‌ها به دو دلیل حفظ و صیانت از سرمایه‌های دام بومی کشور و تامین بهداشت عمومی مردم است.

کرمان-ایلنا: حساسیت های سازمان دامپزشکی در مورد حمل و نقل دامها به دو دلیل حفظ و صیانت از سرمایه های دام بومی کشور و همچنین تامین بهداشت عمومی مردم است.

به گزارش ایلنا رئیس سازمان دامپزشکی کشور در جلسه ای با حضور فرماندار، امام جمعه، مدیر جهاد و رئیس مرکز بهداشت شهرستان نرماشیر بم با بیان اینکه مبارزه با بیماریهای مشترک بین انسان و دام از وظایف مهم دامپزشکی است گفت: طی سال های اخیر اقدامات خوبی توسط سازمان دامپزشکی کشور در راستای مبارزه با بیماریهای مشترک بین انسان و دام صورت پذیرفته است.

وی افزود: اجرای طرح واکسیناسیون هدفمند بر علیه بیماری شاربن و محدود نمودن و حتی قطع واکسیانسیون بر علیه این بیماری در برخی از استانها حاصل اقدامات خوب دامپزشکی در راستای مبارزه با این بیماری مشترک بین انسان و دام است.

وی از آمادگی این سازمان در راستای حمایت ویژه از بخش های خصوصی فعال در مناطق محروم خبر داد و گفت: بایستی از بخش خصوصی در مناطق محروم حمایت ویژه تجهیزاتی و تسهیلاتی صورت شود.

وی ضمن اشاره به سیاست سازمان دامپزشکی مبنی بر گسترش خدمات دامپزشکی در مناطق روستایی و عشایری بیان داشت: آمادگی کامل جهت تامین واکسن های دامی مناطق محروم را داریم و در شهرستان بم به هر میزان که بخش های خصوصی توان انجام کار دارند واکسن در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

دستور تصریح نمود: حساسیت های سازمان دامپزشکی در مورد حمل و نقل دامها به دو دلیل حفظ و صیانت از سرمایه های دام بومی کشور و همچنین تامین بهداشت عمومی مردم است.

وی با بیان اینکه حمل دام قاچاق از جمله بزرگترین تهدیدهای بهداشتی برای سلامت دام و انسان می باشد ادامه داد: حفظ و صیانت از سرمایه های دام بومی کشور از طریق تامین بهداشت آنها و محدود نمودن نفل و انتقال بیماری خصوصاً قاچاق و تردد بی ضابطه دام صورت می گیرد که این امر می تواند موجب رونق و گسترش هرچه بهتر صنعت دامپروری و در نتیجه حفظ و افزایش ظرفیت های اشتغال در کشور و منطقه شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به نقش ویژه روحانیت در جامعه گفت: از جامعه معزز روحانیون درخواست داریم در راستای فرهنگ سازی و تبلیغ مسائل بهداشتی از جمله عدم کشتار دام در معابر، حساسیت در جابجایی دام همراه با رعایت مسائل بهداشتی مطابق با سیاست های این سازمان ما را یاری کنند.

درادامه حجه الاسلام روح الله ایرانژاد امام جمعه شهرستان نرماشیر بر انجام خدمات دلسوزانه در مناطق محروم تاکید و افزود: با وجود همه کمبود ها شهرستان نرماشیر از معدود شهرستانهایی است که جمعیت روستایی آن در حال پیشرفت است.

وی گفت: حمایت مسئولین از سرمایه گزاران بومی لازمه پیشرفت بیشتر این مناطق است.

وی نبود کشتارگاه مناسب در منطقه شرق استان را تهدید کننده بهداشت مردم دانست و افزود: محرومیت در مناطقی چون نرماشیر موجب سختی کار برای دامداران و مسئولین دامپزشکی این مناطق می شود.

امام جمعه شهرستان نرماشیر از مسئولین کشوری درخواست نمود نگاه ویژه ای به شهرستان نرماشیر داشته باشند.

در این جلسه سام نژاد فرماندار شهرستان نرماشیر نیز با بیان اینکه منطقه شرق استان از پتانسیل بالایی در تولید علوفه دامی برخوردار است گفت: ظرفیت های مطلوب استعداد تولید علوفه در شهرستان نرماشیر موجب می گردد این شهرستان دارای پتانسیل مناسب در جهت رشد صنعت دامپروری داشته باشد.

وی با تاکید بر توسعه صنایع جانبی دامپروری گفت: با گسترش صنعت دامپروری صنایع جانبی مثل کارخانجات شیر و کشتارگاهها نیز در این منطقه توسعه خواهند یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز