خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی خبر داد:

آب‌رسانی به شهر تفرش و 40 روستای مسیر از چشمه هفتیان در استان مرکزی

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی از آب‌رسانی به شهر تفرش و 40 روستای مسیر از چشمه هفتیان دراستان مرکزی را خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای مرکزی، عزت‌الله آمره‌ای اظهار کرد: فعالیت‌های عمده شرکت آب منطقه‌ای مرکزی به عنوان بخشی از مجموعه دولت و یکی از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو، شامل دو بخش می‌شود که یک بخش آن مربوط به سدها و اجرای طرح‌های بزرگ آب‌رسانی به شهرها است که در این راستا سد کمال صالح نمونه بارزی از این سدها به شمار می‌رود که مشکل آب شرب شهر اراک را به لحاظ کیفی و کمی برطرف کرده است.

آمره‌ای ادامه داد: پروژه آب‌رسانی به شهر تفرش و 40 روستای مسیر از چشمه هفتیان یکی از پروژه‌های آب‌رسانی مهم در استان است که پیشرفت 50 درصدی داشته و متأسفانه به دلیل مشکلات اعتباری، عملیات اجرایی آن دچار وقفه شده که امیدواریم سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی با اشاره به طرح آب‌رسانی به شهر خمین و 42 روستای مسیر از خط انتقال سد کوچری افزود: اجرای این طرح در سه بخش شامل خط  اصلی آب‌رسانی به شهر خمین که خوشبختانه ماه گذشته به اتمام رسید، بخش دوم تصفیه خانه که در حال اجراست و تابستان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و آب‌رسانی به روستاهای مسیر که عملیات اجرایی آن نیز آغاز شده و در صورت تأمین منابع مالی سال آینده به اتمام خواهد رسید، صورت می‌پذیرد.

به گفته وی آب‌رسانی به شهرهای دلیجان و محلات در سال گذشته انجام شده و مطالعات آب‌رسانی به شهر ساوه از خط انتقال سد کوچری نیز صورت پذیرفته که امیدواریم در سال جاری عملیات اجرایی آن نیز آغاز شود و از طریق اجرای این پروژه‌ها عمده شهرهای استان به لحاظ تأمین آب شرب طی 20 سال آینده مشکلی نداشته باشند.

آمره‌ای بخش دوم فعالیت‌های شرکت آب منطقه‌ای مرکزی را مربوط به حفاظت و نظارت بر بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی سطحی و رودخانه‌ها و خدماتی که به حدود 9 هزار مشترک دارای پروانه بهره‌برداری کشاورزی، صنعتی و خدماتی ارائه می‌شود، اعلام کرد.

وی اظهار داشت: چاه‌های غیرمجاز یکی از چالش‌های استان است و شرکت آب منطقه‌ای مرکزی با توجه به بحران آبی موجود مصمم است، با این‌گونه تخلفات برخورد جدی داشته باشد و از حفر حتی یک حلقه چاه غیرمجاز جلوگیری کند.

کد خبر : ۴۰۴۳۲۳