خبرگزاری کار ایران

فرماندار دشتی:

كم‌بودن سهمیه سوخت کشاورزی شهرستان را دچار مشكلات كرده است

کد خبر : ۴۰۰۱۸

در سال گذشته، 11 میلیون لیتر سوخت برای مصرف کشاورزی شهرستان اختصاص داده شد اما امسال با كاهش 32 درصدی نسبت به سال 90، تا كنون تنها 3 میلیون لیتر سوخت جذب كرده‌ایم‌ که 32 درصد نسبت به سال گذشته کاهش نشان می‌دهد.

ایلنا- بوشهر: فرماندار شهرستان دشتی گفت: كم‌بودن سهمیه سوخت بخش کشاورزی این شهرستان باعث شده كه كشاورزان دچار مشکلات بزرگی و جدی شوند.

به گزارش ایلنا، سیدعلی هاشمی، كه  در جلسه کارگروه حل و نقل استان بوشهر سخن می‌گفت، افزود: کشاورزان این شهرستان به دلیل پایبندی به نظام جمهوری اسلامی با وجود همه مشکلات و وضعیت بحرانی تأمین سوخت، از مسئولان  درخواست دارند كه این مشکل را به گونه‌ای مسالمت‌آمیز پیگیری و  رفع كنند.

فرماندار دشتی گفت: مسوولان مربوط باید به درخواست‌های قانونی و مسالمت‌آمیز کشاورزان این شهرستان پاسخ  مناسب دهند تا از گسترده‌تر شدن مشکلات آنان جلوگیری شود.

هاشمی یادآورر شد:  در سال گذشته،  11 میلیون لیتر سوخت برای مصرف کشاورزی شهرستان اختصاص داده شد اما  امسال با كاهش  32 درصدی نسبت به سال 90، تا كنون  تنها  سه میلیون لیتر سوخت جذب كرده ایم‌.

وی همچنین گفت  : مقایسه سهمیه تخصیصی سوخت در سه ماه اول، دوم و سوم سال 91 نسبت به سال 90 نشان می‌دهد که به ترتیب با کاهش 50، 50 و 16 درصدی سهمیه امسال نسبت به سال گذشته رو به رو هستیم.


فرماندار دشتی، یکی از مشکلات اساسی این شهرستان در بخش کشاورزی را حفر چاه‌های غیر مجاز در مزارع و نخلستان‌ها ذكر  كرد و  افزود: هم‌اکنون 260 حلقه چاه غیر مجاز در این شهرستان حفرشده  که برای جلوگیری از پیامدهاى امنیتی ناچار به‌دادن سوخت به این چاه‌های بی‌مجوز هستیم.
هاشمی در پایان گغت: تعیین تکلیف این چاه‌های غیرمجاز در حیطه وظایف مجموعه شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر است تا با توجه به کم ‌بودن سهمیه سوخت  شهرستان حق  کشاورزان دارای مجوز  برای گرفتن سوخت ضایع نشود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز