خبرگزاری کار ایران

در سفر رئیس جمهور به همدان صورت گرفت/

آغاز عملیات ریل‌گذاری خط‌ آهن تهران ـ همدان

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۹۵

یوسف رضا نوروزی، معاون ساخت و توسعه استان همدان، با اشاره به آغاز عملیات ریل‌گذاری خط‌ آهن استراتژیک و ترانزیتی تهران ـ همدان در سفر رئیس جمهور به همدان گفت: طول این مسیر ریلی 300 کیلومتر است و نقش بسزایی در اتصال استان‌های غربی و عراق به مرکز ایران را دارد.

ایلنا-همدان: یوسف رضا نوروزی، معاون ساخت و توسعه استان همدان، با اشاره به آغاز عملیات ریل‌گذاری خط‌ آهن استراتژیک و ترانزیتی تهران ـ همدان در سفر رئیس جمهور به همدان  گفت: طول این مسیر ریلی 300 کیلومتر است و نقش بسزایی در اتصال استان‌های غربی و عراق به مرکز ایران را دارد.

به گزارش ایلنا؛ معاون ساخت و توسعه استان همدان اضافه کرد: از این 300 کیلومتر خط‌ آهن، 90 درصد عملیات زیرسازی به اتمام رسیده است و عملیات ریل‌گذاری نیز امروز (3 بهمن) با حضور رئیس‌جمهور آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه این خط آهن نقش بسزایی در اتصال استان‌های غربی و عراق به مرکز ایران دارد، تصریح کرد: این مسیر ریلی، یکی از نیازهای منطقه غرب کشور بود.

معاون ساخت و توسعه استان همدان در ادامه گفت: با احداث و تکمیل این خط‌ آهن، کریدور ریلی شرقی - غربی کشور برقرار و امکان ترانزیت بار و مسافر در محور شرقی - غربی کشور فراهم خواهد شد.

نوروزی اضافه کرد: مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرای شرکت ساخت و توسعه شبکه حمل و نقل استان همدان طرح ملی راه‌آهن تهران ـ همدان ـ سنندج به طول 418 کیلومتر بود که امروز عملیات ریل گذاری آغاز می شود.

وی تصریح کرد: راه‌آهن تهران ـ همدان ـ سنندج در محور تهران ـ همدان دارای پنج قطعه اجرایی و در محور همدان به سنندج نیز دارای سه قطعه اجرایی است.

وی با بیان اینکه راه‌آهن تهران ـ‌ همدان ـ سنندج دارای 18 ایستگاه در تمام محور است، اظهار داشت: ایستگاه راه‌آهن همدان به عنوان ایستگاه تشکیلاتی محسوب می‌شود که در محدوده روستای رباط شورین واقع در 10 کیلومتری همدان قرار دارد.

معاون ساخت و توسعه استان همدان گفت: این طرح جزو طرح‌های "مهر ماندگار" به شمار می‌رود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز