خبرگزاری کار ایران

در دیدار با هیات پارلمانی لبنان مطرح شد؛

لاریجانی: برقراری دموکراسی با زور سرنیزه به استبداد می‌انجامد

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۷۵

فکر می کنم راه حل سیاسی که آقای بشار اسد پیشنهاد کردند فرصت مناسب و خوبی برای گفتگو بین گروه های مختلف است.

 رئیس مجلس در دیدار با هیأت پارلمانی لبنان با تأکید بر اینکه لبنان از لحاظ حجم کوچک اما از نگاه مقاومت در دنیا درخشنده است، گفت: موضع ایران در قبال سوریه تأکید بر حل مسئله این کشور از داخل آن و مخالفت با دخالت خارجی و ارسال سلاح و پول به این کشور است.

 به گزارش ایلنا علی لاریجانی، در دومین روز از سفر خود به کشور سودان در دیدار با هیأت پارلمانی لبنان با اشاره به مسائلی در خصوص کشورهای عراق، لبنان، سوریه و ایران، گفت: در این جلسه از نظرات هیأت پارلمانی کشور لبنان استفاده می کنیم چرا که لبنان اگر چه کشور کوچکی است اما از نظر مقاومت بسیار درخشنده است.


رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در خصوص موضع ایران نسبت به مسئله سوریه گفت: در مسئله سوریه موضع ایران همیشه گفته شده است و ما به یک راه حل سیاسی داخلی در سوریه اعتقاد داریم و به موضع دموکراسی در سوریه نیز نظر داریم که باید رعایت شود.


لاریجانی با تأکید بر اینکه دخالت نظامی در سوریه نادرست است گفت: ما مخالف دخالت نظامی در سوریه هستیم و این نگاه نه تنها در مورد سوریه بلکه در مورد دیگر کشورها همچنین بحرین نیز وجود دارد.دموکراسی که با سرنیزه دیگران به وجود آید در نهایت به استبداد وابسته می رسد.


رئیس قوه مقننه همچنین تصریح کرد: فکر می کنم راه حل سیاسی که آقای بشار اسد پیشنهاد کردند فرصت مناسب و خوبی برای گفتگو بین گروه های مختلف است.


وی افزود: برخی از کشورهایی که در حال ارسال سلاح یا فرستادن پول به داخل سوریه هستند باید دست از این کار بردارند و عملاً اینها هستند که باید پاسخگوی خونریزی ها باشند.


رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به مسئله هسته ای ایران تأکید کرد: این انرژی برای کشور ما مورد نیاز است و فشارهای اقتصادی نمی تواند بر ما تأثیر گذارد.

الولید سکریه: غرب به دنبال ایجاد درگیری‌های مذهبی در منطقه است


همچنین در این جلسه نماینده هیأت پارلمانی لبنان الولید سکریه گفت:در لبنان در آینده ای نزدیک انتخابات پارلمانی برگزار می شود و در این مدت امکان تغییر قانون تا زمان انتخابات را داریم.


نماینده هیأت پارلمانی لبنان ضمن ابراز امیدواری برای به آرامش رسیدن هر چه سریعتر سوریه افزود: کشورهایی که باعث تنش در سوریه می شوند باید دست از این کار برداشته و رو به صلح و آرامش قدم بردارند.


الولید سکریه همچنین تصریح کرد: غربی‌ها همواره تلاش می کنند در کشورهای منطقه با ایجاد درگیری های مذهبی به اهداف خود برسند و امروز نیز در سوریه مشغول همین کار هستند.


نماینده هیأت پارلمانی لبنان با انتقاد از این دست رفتارها تأکید کرد: تاریخ ثابت کرده است که این درگیری ها نمی تواند موفق باشد. همچنین دقایقی پیش دکتر علی لاریجانی برای دیدار با رئیس مجلس سودان وارد مجلس این کشور شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز