خبرگزاری کار ایران

مهلت شرکت در جشنواره پیامک‌های قرآنی تا ۱۰ بهمن

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۷۳

مهلت ارسال آثار برای شرکت در جشنواره تا ۱۰ بهمن ماه است که بر اساس جدول زمان بندی جشنواره، داوری اولیه آثار ۱۱ و داوری نهایی در ۱۴ بهمن سال جاری انجام خواهد شد.

ایلنا: نخستین جشنواره ملی «پیامک ادبی» قرآنی به‌ همت روابط عمومی، اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفا‌تر هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی استان‌ها برگزار می‌شود.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی جشنواره‌های بین المللی قرآنی «آیات»، جشنواره پیامک‌های قرآنی از دسته جشنواره‌های ادبیات قرآنی، با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در میان اقشارتاثیر گذارجامعه و نسل جوان در بهمن ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.
ضمنا گسترش درک معارف جذاب ومعنوی قرآن ومشارکت حداکثری مردم در برنامه‌های قرآنی؛ تلفیق توانمندی‌های سنتی و مدرن فعالان قرآنی کشور؛ استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی برای خلق متن‌های کوتاه وکوتاه نویسی ادبی؛ شناسایی و ارج نهادن به تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار بر‌تر ادبی در حوزه قرآن کریم و اهل بیت (ع) و کمک به انتشار گسترده این آثار از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره می‌باشد.
محورهای جشنواره شامل انسان خوب و انسان بد از منظر قرآن، جلوه‌های عبودیت انسان (یاد قیامت و رستاخیز، شکرگزاری، امید، تلاش، توکل، ایثار و شهادت)، آیات مرتبط با فضایل اخلاقی (مهرورزی، صبر و بردباری، قدر‌شناسی، خضوع و فروتنی، احترام به والدین)، آیات مرتبط با رذایل اخلاقی (غرور، ناسپاسی، غیبت، تهمت، ریا، استهزاء)، جلوه‌های اجتماعی (مدینه فاضله، امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، اسراف، احتکار، ریا، کم فروشی، نفاق و تفرقه، وحدت و همبستگی، تقوا، آداب معاشرت)، قرآن و تعامل با ادیان مختلف (ادیان و مذاهب الهی، ادیان غیرالهی و شرک آلود)، سیمای انسان‌ها در قیامت (سیمای بدکاران، سیمای نیکوکاران، سیمای مومنین، سیمای بی‌حجابان، سیمای منافقین، سیمای عالمان بی‌عمل، سیمای غیبت کنندگان) و سیمای اهل بیت در قرآن، قصص قرآن کریم است.
همچنین در شرایط و ضوابط شرکت در این جشنواره ذکر شده که متن پیامک باید تک بیت، مصرع یا جمله‌ای زیبا و تاثیرگذار باشد که برای نخستین بار آفریده شده است؛ بیت‌ها و جملات تکراری که پیش از این منتشر شده یا در سایر جشنواره‌ها حایز رتبه شده‌اند در جشنواره شرکت داده نخواهند شد؛ متن پیامک باید بین ۲۵ تا ۱۸۰ کاراکتر (بدون احتساب فاصله بین کلمات و مشخصات ارسال کننده پیامک) باشد. متن‌های خارج از این محدوده در جشنواره شرکت داده نخواهند شد. نام و نام خانوادگی - نام استان و شماره تماس ثابت با پیش شماره شهرستان در انتهای پیامک درج شود.
مهلت ارسال آثار برای شرکت در جشنواره تا ۱۰ بهمن ماه است که بر اساس جدول زمان بندی جشنواره، داوری اولیه آثار ۱۱ و داوری نهایی در ۱۴ بهمن سال جاری انجام خواهد شد.
علاقه مندان می‌توانند پیامک‌های خود را با توجه به شرایط ذکر شده تا پایان ساعت ۲۴ مورخ ۱۰/۱۱/۹۱ به شماره تلفن ۱۰۰۰۱۰۰۰۵ ارسال نمایند. آئین پایانی جشنواره و اهدای جوایز نقدی، در دهه مبارک فجر با حضور مسئولین، نمایندگان دبیرخانه و برگزیدگان جشنواره در تهران برگزار خواهد شد. همچنین پیامک‌های برگزیده در قالب کتاب تدوین و پس از چاپ برای شرکت کنندگان ارسال خواهد شد.
معاونت امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با همکاری نهاد‌های مختلف فرهنگی جشنواره‌های بین المللی قرآنی «آیات» را در دهه فجر و همزمان۲۲ استان و ۲۲ کشور جهان، در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار می‌کند. علاقمندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و ارسال آثار و همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق پایگاه اطلاع رسانی جشنواره به نشانی www. quranfestival. irمراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز