خبرگزاری کار ایران

احمدی مقدم:

۸۰ درصد از زندانیان ایرانی، معتاد هستند

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۰۵

قدرت کشف پلیس جمهوری اسلامی ایران در جرائم جنایی مانند قتل حدود ۹۵ درصد است و در جرائمی نظیر آدم ربایی و گروگان گیری میزان کشفیات ما طی ۵ سال گذشته ۱۰۰ درصد می‌باشد.

ایلنا: فرمانده نیروی انتظامی، در دیدار با وزیر کشور روسیه گفت: نیمی از زندانیان در ایران، محکومان مواد مخدر و حدود ۸۰ درصد از مجرمان زندانی ما نیز معتاد هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی دیشب در ملاقات با سرلشگر» ولایمیر الکساندرویچ کولولتسوف «وزیر کشور روسیه گفت: کشور شما در زمان فروپاشی شوروی، خطر مواد مخدر را تا این اندازه احساس نمی‌کرد و من از شنیدن گزارش آقای ایوانف مبنی بر وجود بیش از ۸ میلیون نفر معتاد در کشور روسیه، متاثر شدم.

وی با اشاره به اینکه، جرائم جدید، امروز مرز‌ها را کنار گذاشته است، تصریح کرد: مبارزه با مواد مخدر، از الویت‌های اول دو کشور، محسوب می‌شود چرا که مواد مخدر از جمله جرائمی است که منجر شده تا تروریسم و افراطی‌گری نه تنها در دو کشور بلکه در تمام دنیا ورود پیدا کند.

احمدی مقدم، افزود: مواد مخدر در کنار آثار انسانی زیادی که به همراه دارد، بستر رشد جرائم سازمان یافته، پولشویی، ایجاد باندهای جهانی و منطقه‌ای زیادی است.

وی با اشاره به اینکه نیمی از زندانیان در ایران، محکومان مواد مخدر هستند، یادآور شد: حدود ۸۰ درصد از مجرمان زندانی ما نیز معتاد هستند.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی کشورمان، این درحالی است که تروریسم مانند گروهک ریگی نیز، با پشتوانه مواد مخدر، به اقدامات تروریستی دست می‌زدند که حاکی از آن است که مرزی بین تروریسم و مواد مخدر نمی‌توان قائل شد.

احمدی مقدم، همچنین گفت: امریکا در افغانستان در تلاش است تا نشان دهد که به دنبال مبارزه با تروریسم است و با مواد مخدر نیز کاری ندارند اما واقعیت به گونه دیگری است.

وی تاکید کرد: امروز مواد مخدر مسئله‌ای نیست که تنها مربوط به یک کشور باشد و کشورهای دیگر نیز از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کنند.

فرمانده ناجا، به مهاجرت غیرقانونی و قاچاق انسان نیز به عنوان یکی از مشکلات جهانی اشاره کرد و اظهار داشت: وجود ۳ میلیون مهاجر غیرقانونی و قانونی، بخشی از مشکلات کشور ما است.

احمدی مقدم با اشاره به جرائم سایبری که یکی از مسائل مبتلابه جامعه ما است، اظهار داشت: این نوع جرائم جدید هم در حوزه جرائم مالی و کلاهبرداری‌ها و هم حمله به حریم خصوصی افراد و هتک حیثیت آنان است.

وی ادامه داد: همچنین افراد با اقدام به این نوع از جرائم بدنبال بی‌ثبات سازی سیاسی کشور‌ها هستند.

وی افزود: البته تکمیل کننده این جرائم، فضای رسانه‌ای است چرا که امروز کشورهای غربی از طریق احاطه فضای رسانه‌ای و در سایه جنگ‌های نرم درتلاشند تا ثبات کشور‌ها را از بین برده و برآن‌ها سلطه روانی و سیاسی پیدا کنند و کشور ما در اثر غفلت از این فضای رسانه‌ای، ۳ سال پیش در جریان انتخابات ریاست جمهوری، آسیب‌های جدی متحمل شد که کشور شما نیز در انتخابات اخیر خود با این مشکلات روبرو بود.

احمدی مقدم، همچنین یادآور شد: در مناطق مرزی به دلیل بی‌ثباتی همسایگان غربی و شرقی، چه در افغانستان، پاکستان، عراق و حتی ترکیه که از اقتدار نسبی برخورداراست، با موضوع تروریسم مواجه هستیم.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود به تشریح دستاوردهای پلیس کشور ایران، اشاره کرد و گفت: ما به این نتیجه رسیدم، که نمی‌توانیم منتظر توان امنیتی کشورهای همجوار باشیم بنابراین تقویت و احداث استحکامات در مرزهای غرب و شرقی را آغاز کردیم که این اقدام ما منجر شد تا ورود مواد مخدر به ایران به نصف نیز کاهش پیدا کند و فعالیت‌های تروریستی و قاچاق انسان به حداقل برسد.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه روند اغلب جرائم جنایی در کشور ایران طی یک دهه گذشته کاهش یافته است، خطاب به وزیر کشور روسیه اظهار داشت: ۱۰ سال پیش آمار قتل در کشور ما ۲ هزار نفر بود که امروز شاهد کاهش ۲۰ درصدی وقوع قتل در کشور هستیم، این درحالی است که سایر جرائم مانند گروگانگیری و سرقت‌های مسلحانه نیز کاهش جدی داشته است.

احمدی مقدم، با اشاره به اینکه تنها در جرائم خرد شاهد افزایش در کشورمان هستیم، خاطرنشان کرد: قدرت کشف پلیس جمهوری اسلامی ایران در جرائم جنایی مانند قتل حدود ۹۵ درصد است و در جرائمی نظیر آدم ربایی و گروگان گیری میزان کشفیات ما طی ۵ سال گذشته ۱۰۰ درصد می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه سرقت خودرو که یکی از مشکلات کشور روسیه نیز است، افزود: پلیس جمهوری اسلامی ایران موفق شده تا از هر ۲۰ خودرو سرقت شده، ۱۹ خودرو را کشف کند.

وی افزود: با بکارگیری ابزار علمی و کسب دانش جدید، توان کشف جرائم در پلیس آگاهی ناجا رو به بهبود است.

فرمانده ناجا، تاکید کرد: ما به دنبال استفاده از تجربیات و ظرفیت‌های موجود در کشور روسیه هستیم و همچنین آمادگی خود را برای ارائه تجربیات، بدون ملاحظات سیاسی، اعلام می‌کنیم. در حاشیه این دیدار سردار احمدی مقدم در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: برخورد با مواد مخدر و جرائم فرامنطقه‌ای نیازمند تشریک مساعی است بنابراین دو کشور ایران و روسیه به دنبال تشریک مساعی برای حل این جرائم هستند.

وی افزود: با وجود تفاوت‌هایی که دو کشور به لحاظ ساختار سیاسی و اداری دارند، با اتفاق هم می‌خواهیم به همکاری‌های مشترک ادامه دهیم.

احمدی مقدم، تصریح کرد: دو کشور تهدیدات و زمینه‌های همکاری مشترکی دارند از جمله موضوع مواد مخدر، تروریسم و جرائم سازمان یافته و همچنین از توانمندی‌های فنی و تجربی زیادی برخوردار هستند بنابراین این موضوعات می‌تواند زمینه همکاری‌های بسیارمناسبی بین دو کشور باشد.

فرمانده نیروی انتظامی کشورمان یادآور شد: از پیشنهاد ابتکاری که امروز از سوی وزیر کشور روسیه به منظور همکاری دو کشور در جهت امنیت و ثبات دریای خزر مطرح شد، استقبال می‌کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: به زودی پلیس کشورهای حاشیه دریای خزر، نشست مشترکی را به منظور حل مسائل مشترک، برگزار خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز