خبرگزاری کار ایران

رئیس دیوان عدالت اداری:

عدالت تنها با نصیحت و ارشاد لفظی محقق نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۹۸۰۲

آیا خون شهروندان غربی پررنگ‌تر از خون مردم مظلوم سوریه، عراق، بحرین، عربستان، پاکستان و افغانستان است؟

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: تاریخ نشان می‌دهد، عدالت در جهان تنها با موعظه، نصیحت و ارشاد لفظی محقق نمی‌شود و در میدان اجرای عدالت، آنهایی که منافعشان به خطر می‌افتد، همواره در برابر آن مقاومت کرده و با آن به مقابله می‌پردازند.


به گزارش ایلنا، «حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری» در جلسه روز گذشته هیات عمومی ضمن تبریک آغاز امامت آخرین گوهر تابناک عصمت و طهارت، حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج)، اظهار داشت: با ظهور آن حضرت دوران ستم و ظلم به پایان می‌رسد و به دست ایشان پرچم عدالت در زمین گسترده خواهد شد.

وی افزود: اینگونه نیست که در زمان ظهور، آن امام بزرگوار، تنها با موعظه و نصیحت مردم را به مسیر عدالت و اسلام رهنمون شود بلکه با ستمگران و ظالمانی که در برابر او مقاومت می‌کنند، مبارزه خواهند کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری، ضمن بیان فرمایشی از حضرت رسول گرامی اسلام، حضرت محمد (ص) در ارتباط با امام زمان (عج) به نقل از بحارالانوار، گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند، «بدانید که آخرین امامان از ما، مهدی است، وقتی که او ظهور ‌کند بر همه ادیان چیره می‌شود و بدانید که او انتقام گیرنده از ستمگران است، قلعه‌های کفر و نفاق را فتح و آن‌ها را ویران خواهد کرد».

رئیس دیوان عدالت اداری ادامه داد: وجود ذی‌جود حضرت مهدی (عج) که موعود است و پیامبر گرامی اسلام (ص) وعده‌های بسیار قطعی برای آمدنش داده‌اند، مورد اجماع شیعیان و تمام فرق اهل سنت است و آنان نیز باور دارند که عدالت جهانی به دست آن بزرگوار محقق می‌شود.

وی در ادامه با اشاره‌ای گذرا به بی‌عدالتی و ظلمی که در دنیای امروز صورت می‌گیرد، اظهار داشت: صحنه‌هایی که امروز از جنایت ستمگران در سوریه، عراق، پاکستان، افغانستان و بحرین شاهدیم، نشان می‌دهد که چگونه عدالت‌طلبان مظلوم و کسانی که به دنبال حقوق حقه خود هستند، توسط ستمگران به آتش قتل و غارت گرفتار می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در تبیین این تبعیض و بی‌عدالتی افزود: در مقابل به عنوان نمونه، وقتی شهروندان غربی در الجزایر به بهانه اقدام نظامی فرانسه در کشور مالی علیه مردم مسلمان آن کشور، گروگان گرفته می‌شوند، دنیای غرب با تهاجمی گسترده برای آزادی گروگان‌ها اقدام می‌کند.

وی تصریح کرد: آیا خون شهروندان غربی پررنگ‌تر از خون مردم مظلوم سوریه، عراق، بحرین، عربستان، پاکستان و افغانستان است؟ این نمونه‌ای از ظلم ظالمین و ستم ستمکاران است، البته این دوران نیز به پایان خواهد آمد و ان‌شاء‌الله به دست منتقم حقیقی پرچم عدالت بر جهان گسترده می‌شود.

براساس این خبر به نقل از دیوان عدالت اداری؛ رئیس دیوان عدالت اداری خاطر نشان کرد: بی‌شک در آن زمان نیز در مقابل اجرای عدالت مقاومت صورت می‌گیرد کما اینکه در زمان حیات پیامبر اسلام (ص) و بعد از رحلت آن حضرت و بویژه در حکومت حضرت علی (ع) شاهد مقاومت، مقابله و نبرد با آن بزرگواران بودیم.

رئیس دیوان عدالت اداری خاطرنشان کرد: وقتی بناست حکومت عدالت برپا شود همه کسانی که منافعشان به خطر می‌افتد و ظالمان و ستمکاران به مقابله با حکومت عدالت بر می‌خیزند اما در زمان ظهور عدالت گس‌تر جهان، حضرت مهدی (عج) که موعود همه ادیان است، با عنایت خداوند، توان، مدیریت و قدرتش در برخورد با ظالمان و ستمکاران به گونه‌ای است که آنان را یارای مقابله و مقاومت در مقابل آن حضرت نخواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز