خبرگزاری کار ایران

پاسخ لاریجانی به شبکه العربیه:

حرکت‌های دموکراتیک مردم منطقه حق آنهاست

asdasd
کد خبر : ۳۹۷۶۹

ما با هرگونه دخالت نظامی در کشورها برای دموکراتیک کردن آنها مخالفیم، چراکه هر دموکراسی که با سلاح وارد کشورها شود، پایه‌های استبداد وابسته را به وجود می‌آورد.

رئیس مجلس کشورمان با تأکید بر اینکه ایران موضع یکسانی در قبال تحولات منطقه‌ای دارد، گفت: برای ما مشخص نیست کشورهایی که خود فاقد دموکراسی هستند با چه انگیزه‌ای برای دموکراسی در سوریه دلسوزی می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه هشتمین اجلاس بین‌المجالس در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه خبری العربیه مبنی بر انتقادهای وارد شده نسبت به موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل سوریه اظهار داشت: موضع ما در مورد تحولات منطقه‌ای که در مصر، تونس، لیبی و سوریه رخ داده یکسان است.

وی افزود: ما از حرکت‌های دموکراتیک در کشورهای منطقه حمایت می‌کنیم و آنها را جزو حقوق مردم می‌دانیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از خصوصیات انقلاب اسلامی ایران را تأثیر بر کشورهای اسلامی دیگر برای دموکراتیزه شدن توصیف کرد و ادامه داد: ما با هرگونه دخالت نظامی در کشورها برای دموکراتیک کردن آنها مخالفیم، چراکه هر دموکراسی که با سلاح وارد کشورها شود، پایه‌های استبداد وابسته را به وجود می‌آورد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: ما در سوریه موضعی شبیه به انقلاب‌های دیگر کشورها داریم، اما معتقدیم که اصلاحات در این کشورها باید با گفت‌وگو پایه‌گذاری شود.

وی در خصوص کشورهایی که به سوریه سلاح ارسال می‌کنند، تصریح کرد: فکر می‌کنم کشورهایی که سلاح به سوریه می فرستند و قصد بر هم زدن وضعیت این کشور را دارند باید پاسخگو باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: برخی از کشورها هستند که خودشان فاقد دموکراسی بوده، اما مشخص نیست چرا برای سوریه دلسوزی می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز